Google anunţă: liber la analize!


Google a anunţat ieri că accesul la Google Analytics nu mai solicită invitaţie: dacă aveţi un cont GMail puteţi automat să vă deschideţi şi un cont GAnalytics. După o perioadă de câteva luni de teste, serviciul devine deci deschis tuturor celor interesaţi să afle situaţii detaliate despre vizitele pe care le primesc pe situri. Dacă sunteţi interesaţi atunci vizitaţi

www.google.com/analytics

Actualmente numărul de situri care pot fi urmărite cu un singur cont Google este de 10 (a fost mărit ultima oară de la 5 la 10). Probabil vor putea fi tot mai multe în timp, dar şi 10 cred că este suficient pentru majoritatea webmasterilor. Puteţi face un tur al facilităţilor (mai mult decât) contorului Google. Că aţi făcut sau nu respectivul tur, vă spunem şi noi pe scurt cam ce poate Google Analytics.

Este complex! Cu mult peste nevoile unui webmaster obişnuit. De fapt meniul lateral admite trei personalizări: Executive, Marketer, Webmaster. Dacă aveţi vânzări prin sit sau campanii, Google Analytics poate fi un instrument extraordinar de util. Dar, rămânând la webmasterii obişnuiţi, să aflăm ce ne spune counterul Google despre vizite şi vizitatori. Cam tot ce dorim: număr de vizite, distribuţie pe diverse perioade (calendarul permite în mod inteligent alegerea a diferite perioade), informaţii despre vizitatori (navigator, sistem de operare, rezoluţii, suport jscript şi flash…). De fapt aceste informaţii le oferă cam toate serviciile de acest gen: dar doar Google Analytics păstrează informaţiile înapoi în timp pe o perioadă atât de lungă (nici nu ştiu dacă există o limită). De exemplu Statcounter.com oferă informaţii în baza ultimelor 100 de vizite.

Există însă şi numeroase rapoarte pe care doar la Google Analytics le-am văzut. De exemplu Site Overlay vă oferă o imagine a celor mai clickate legături dintr-o pagină a sitului: aceste informaţii sunt foarte valoroase pentru webmasteri, care pot să aprecieze mai corect centrele de greutate ale siturilor. Puteţi afla de unde vin vizitatorii: de pe ce situri sau de unde de pe glob. Puteţi studia şi gradul de fidelitate al vizitatorilor. În fine… lista este prea lungă pentru a continua la întâmplare. Dacă aveţi un sit şi doriţi să aveţi un counter (tracker sau cum doriţi să îi spuneţi) scurt ca şi cod (!), invizibil (!!) şi care să vă dea informaţii complexe (!!!) atunci Google Analytics este soluţia pe care v-o recomandăm.

radu.capan


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (2 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

1 comentariu

  1. dragos spune:

    Sunt impresionat de acest nou serviciu oferit de cei de la google. Dintre multele personalizări aş aminti una simplă, cea referitoare la filtre (un filtru este folosit pentru a adăuga, elimina sau modifica modul de urmărire a informaţiei), care permite eliminarea unei adrese IP sau chiar hostname, astfel, când urmăresti raportul traficului nu mai eşti şi tu inclus cel care verifici de mii de ori un site.
    Sunt în continuă descoperire a multor facilităţi pe care mi le doream …


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *