Noul Yahoo! Mail e mai atrăgător


Noul Yahoo! Mail este acum deschis tuturor. Folosind această adresă puteţi accesa şi testa şi Dvs noua interfaţă, aliniată stilului Web 2 (am presupus in start că aveţi şi o adresă Yahoo!). Dacă tot ajungeţi pe respectiva pagină puteţi da click pe tabul Features pentru a vedea ce este nou. Sau puteţi citi acest articol unde vom evidenţia câteva noutăţi.

Yahoo! Mail

În primul rând vom remarca introducerea taburilor. Cu un dublu click pe email acesta se va deschide într-un nou tab (dacă vă este insuficientă lectura din zona de previzualizare de sub lista emailurilor). Puteţi cu un click să deschideţi emailul dintr-un tab într-o fereastră nouă (iconiţa cu două ferestre suprapuse din bara de instrumente, în dreapta de tot). Apoi tot de la o primă privire vom remarca… reclamele. Yahoo! rămâne (încă?) fidel reclamelor grafice, spre deosebire de Google care în GMail afişează doar reclame text. Mai rău, nu este doar o singură reclamă, ci mai multe (una mare în dreapta şi alte mici deasupra şi sub meniul din stânga).

Yahoo! Mail

Între „efectele speciale” ale noului Yahoo! Mail se numără posibilitatea de drag and drop, ce vă permite să trageţi cu mouse-ul emailurile în directoarele pe care vi le-aţi definit, sau în coşul de gunoi de exemplu. Pe lângă că această funcţionalitate arată bine, este cu adevărat şi utilă. În lista de emailuri, dacă daţi click dreapta pe un email, veţi avea o serie de funcţii specifice (Open, Reply, Forward, Mark as read, This is spam şi altele), accesibile însă şi din bara de instrumente. Emailurile se scriu într-un tab nou. Spre surprinderea mea am găsit că la funcţia de spelling există adăugat şi limba română. În cazul testelor pe care le-am făcut funcţia s-a descurcat excelent când textul a fost scris corect; în clipa în care am avut o greşeală în text, verificarea a părut a intra într-o buclă infinită…

Noul Yahoo! Mail se laudă şi cu un nou motor de căutare printre emailuri, dar care după mine tot nu se compară cu modulul de căutare de la GMail. Manevrarea prin taste a emailurilor funcţionează bine: cu „m” de exemplu verificaţi dacă au sosit mesaje noi; cu „r” răspundeţi la un mesaj activ; cu „n” puteţi începe scrierea unui email nou… În fine, aş mai aminti adăugarea fluxurilor RSS, care pot face acum parte din căsuţa Dvs de email. Adăugarea lor este simplă, după cum şi consultarea lor. Dar ceva facilităţi speciale dedicate fluxurilor RSS nu am văzut să existe.

Cu siguranţă această versiune beta (dacă daţi click pe butonul Move pentru un mesaj veţi vedea că scrie „funcţie încă neimplementată” – probabil mai sunt şi altele) arată bine. Păstrând reclamele grafice (uneori uriaşe), Yahoo! Mail este totuşi promiţător prin elementele Web 2.0 introduse. Dar mulţi cred că vor rămâne – pe mai departe – adepţii simplităţii oferite de GMail.

PS: Dacă doriţi să reveniţi la „vechiul” Yahoo! Mail există mereu sus un link Switch back.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (1 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *