Scrierea unui articol în WordPress


Una dintre operaţiunile de bază în WordPress este, evident, scrierea materialelor, textelor. CMS-ul asigură cadrul general, interfeţe găsim cu sutele, dar în final este munca noastră să scriem conţinutul sitului. Personal, nu mai scriu de mult în interfaţa oferită de WordPress, preferând alte instrumente (despre unele am scris, despre altele voi scrie), dar de regulă publicarea o fac din backend-ul WP, din diferite motive. Deci, vrând nevrând, ajungem la această pagină care merită tratată puţin mai în amănunţime.

În captura de mai jos am împărţit pagina în trei secţiuni, despre care vom vorbi pe rând. O precizare: chiar când începeţi scrierea unui articol, secţiunea 3 nu apare. De asemenea, că scrieţi un articol, că scrieţi o pagină (concepte diferite în WordPress), interfaţa este asemănătoare (doar că la articole aveţi categorii, iar la pagini structura ierarhică, cu pagini părinte – un exemplu de diferenţe, mai sunt şi altele, dar mici).

Secţiunea 1

Prima parte este cea mai importantă: aici scriem de fapt textul nostru. În funcţie de ce plugin-uri folosiţi, bara de instrumente poate să difere. Dacă nu doriţi să folosiţi editorul „avansat” oferit de WP, mergeţi la Utilizatori şi demarcaţi în josul paginii opţiunea Use the visual rich editor when writing (textul poate diferi, după traducerea aplicată sau versiune). Dacă dezactivaţi editorul mai „avansat” oferit de WP veţi putea scrie direct cod HTML sau PHP (dacă folosiţi pluginul runPHP). Dacă folosiţi un navigator mai nou, aria de editare poate fi modificată trăgând colţul cu mouse-ul.

Sub spaţiul de editare a textului sunt trei butoane: Salvează şi continuă, Salvează şi Publică. Primul vă permite să salvaţi textul şi să continuaţi lucrul asupra lui (textul nu va deveni public, facilitatea fiind utilă de exemplu pentru a nu pierde ce aţi lucrat dacă se întrerupe conexiunea la internet sau se restartează fără voie calculatorul – există şi un plugin pentru auto-salvare, o facilitate pe care versiunile următoare de WP trebuie să o includă). Cu Salvează, textul va fi salvat şi părăsiţi pagina respectivului text (din nou, textul nu va fi publicat, doar salvat ca draft – mergeţi la Organizare şi îl veţi regăsi). Doar apăsând Publicare articolul va fi publicat: apăsaţi-l deci numai după ce v-aţi asigurat că totul este în regulă.

Urmează mai jos, pe albastru deschis, partea de upload, de încărcare de fişiere. De regulă se foloseşte dacă aveţi imagini în articol, dar şi generic pentru orice fişier dacă doriţi de exemplu să îl ataşaţi materialului. Dacă un upload nu reuşeşte şi rezultă acolo o pagină cu eroare, daţi Salvează şi continuă, reîncercând după aceea.

În fine, mai jos în secţiunea 1 sunt încă trei opţiuni importante: Fragment opţional (vă permite să indicaţi manual o bucată de text care să fie folosită atunci când articolul nu este afişat întreg, ci doar un fragment; WordPress poate lua automat primele n rânduri dacă nu aţi scris nimic, dar în unele cazuri – mai rare – este esenţial să puneţi Dvs textul scurt acolo); Trackbacks (dacă articolul Dvs este inspirat de un alt articol, dintr-un alt blog de pe net, „neticheta” spune că este frumos să indicaţi acolo adresa: autorul va fi informat în propriul blog că i-aţi folosit munca – nu aveţi ce pierde! obişnuiţi-vă şi folosiţi opţiunea); şi Câmpuri definite de utilizatori (probabil nu foarte mulţi folosesc, vom trata facilitatea într-un alt articol).

Dacă nu scrieţi pentru prima oară textul ci editaţi un draft sau un articol deja publicat, secţiunea 1 se încheie cu un buton Şterge acest articol. Explicaţie… nu este necesară.


Pagini: 1 2

Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (3 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *