Ce PR are situl tău?


Mulţi se bat pentru un PR cât mai bun, pentru că aceasta înseamnă de regulă găsire mai rapidă cu motoarele de căutare… drept urmare mai mulţi vizitatori… drept urmare mai mulţi bani (desigur, dacă afişează reclame). Desigur sunt şi cei care îşi doresc un PR cât mai bun nu din motive financiare, ci pur şi simplu pentru ca situl să le fie cât mai vizitat, adică munca lor să aibă sens (este cazul nostru şi nu numai). Google nu explică prea multe cum calculează factorul PageRank (PR), după cum vedem în laconica secţiune PageRank Explained, sau nu am căutat eu bine. (Webmasterii găsesc în schimb multe sfaturi utile în această pagină Google.) Iată totuşi câteva resurse despre modul în care se calculează PR.

Desigur, cu o căutare pe web a expresiei PageRank veţi putea găsi şi alte (foarte multe) pagini care să explice conceptul.

Scopul materialului de faţă nu este explicarea modului de calcul al PR, ci modul în care putem afla pentru un anumit sit ce PR are. Mai mult, cum îşi pot insera webmasterii în siturile proprii un indicator PR. Şi totuşi, câteva cuvinte s-ar cuveni despre PR.

pagerank.jpgÎn principiu, PR se calculează pe baza „faimei” pe care o are respectivul sit. După cum explică chiar Google, dacă pagina A oferă legătură spre pagina B, aceasta se ia ca un vot, o susţinere, o recomandare, o notă bună dată de A pentru B. Lucrurile nu se reduc la atât. De exemplu, dacă cel care facere referire are un PR mare, acest lucru îmbunătăţeşte mult factorul PR pentru cel referit. Dacă însă cel care face referinţă are PR 0, efectele nu numai că nu sunt pozitive, dar ar putea duce chiar la depunctare (aşa afirmă materialul din legătura a doua recomandată mai sus). Cert este că legăturile dinspre aşa-numitele „ferme de link-uri” (situri care afişează mii de legături, fără a avea neapărat vreun conţinut, doar pentru a crea links back)se soldează cu penalităţi. Concluzia este că trebuie să aveţi mare grijă cu cine vă „înfrăţiţi” pentru schimb de legături. Dar, foarte important, calculul factorului PR nu se reduce la legăturile din afară. Algoritmul este de fapt mult mai complicat, după cum puteţi citi în paginile indicate mai sus.

Ajungem acum la siturile care ne ajută să aflăm ce PR avem. Sunt multe instrumente şi din păcate nu toate exacte. Iată câteva mai celebre. Începem cu PRchecker.info. Mergând la Check Page Rank Instantly puteţi afla rapid ce PR are o anumită pagină sau un anumit sit. Webmasterii pot să includă în paginile siturilor lor un indicator PR. Iată un exemplu, pentru CNet.ro:

Check Pagerank

O altă soluţie o oferă MyPageRank.net. În lateral veţi găsi un meniu. Google pagerank vă oferă indicaţii despre PR oricărei adrese pe care o introduceţi. Google Indicator oferă posibilitatea inserării în situl Dvs a unui indicator ca cel de mai jos. După cum vedeţi, pe lângă PR indică numărul de pagini indexate (IP, indexed pages) şi de legături înapoi (BL, back links).

This is my Google PageRank™ - SmE Rank free service Powered by Scriptme

În fine, o a treia soluţie vine de la Google-PageRank.net. Introduceţi adresa sitului Dvs şi obţineţi rapid un cod care generează o imagine ca cea de mai jos:

Whats Your Google PageRank?

Dacă aveţi un PR de 1-2-3, probabil nu veţi vrea să faceţi publică valoarea (desigur, oricine o poate afla). Cred că PR onorabile încep de la 5-6 în sus. În acest moment CNet.ro are PR 4… ceea ce nu este chiar extraordinar. Dar rămânem optimişti :) .


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (2 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *