Favicon – ca să ieşi în evidenţă


Faviconurile (favicon vine de la favorites icon) sunt icoane asociate unor situri. Webmasterii îşi pot crea sau alege o icoană şi defini ca favicon pentru un anume sit. Drept urmare, imaginea va apare în mai multe locuri: în primul rând, la majoritatea navigatoarelor moderne, în stânga adresei, în bara de adrese. Vedeţi mai sus în navigatorul Dvs, sau mai jos în captura pe care am realizat-o. Dacă iniţial faviconurile erau folosite doar de Internet Explorer, astăzi ele sunt vizibile şi cu Firefox şi Opera. Faviconurile apar de asemenea în taburile pe care le regăsim în IE (7), FF şi Opera. De asemenea, dacă cineva îşi adaugă un semn de carte (bookmark) la un sit cu favicon, respectiva icoană va fi din nou folosită în meniu.

Iniţial faviconurile se adăugau prin simpla publicare în directorul rădăcină al unui sit: Internet Explorer, găsind fişierul favicon.ico în acest loc o folosea ca favicon pentru întreg situl. Ulterior s-au adăugat moduri explicite de indicare a faviconurilor. Conform Wikipedia, s-ar recomanda adăugarea a două linii în secţiunea head.

<link rel="shortcut icon" href="http://example.com/favicon.ico" type="image/x-icon" />
<link rel="icon" href="http://example.com/favicon.ico" type="image/x-icon" />

În fapt ultima ar putea fi suficientă (citiţi le legătura anterioară explicaţia). Nu sunteţi obligaţi să folosiţi neapărat numele favicon.ico sau ca iconiţa să fie neapărat în format ico. Şi totuşi, Internet Explorer 6, de exemplu, recunoaşte doar formatul ico. Navigatoarele mai noi acceptă şi formatele png sau gif. Mai mult, se pot crea faviconuri cu transparenţă. După cum vedeţi în captura de mai sus, faviconurile ajută ca siturile să iasă în evidenţă. În contextul în care într-un navigator ai deschise 30 de taburi, a găsi un anume sit poate deveni un adevărat chin dacă nu are favicon (vedeţi în captura de mai sus iconiţa folosită implicit în tabul al patrulea pentru situri fără faviconuri). Faviconul trebuie să fie un semn grafic distinctiv. GMail foloseşte plicul roşu prezent pe sit. ProFamilia.ro (tabul 2) două cercuri ca nişte verighete. DynamicDrive.com are un d. Trebuie să găsiţi ceva distinctiv. Desigur, puteţi căuta şi faviconuri pe net (există galerii de faviconuri), dar atunci există şansa să aibă şi alte situri aceeaşi imagine.

Puteţi să vă creaţi un favicon dintr-o anumită imagine, pe care să zicem că v-aţi „desenat-o” chiar Dvs într-un editor grafic. Pentru aceasta există numeroase generatoare. Atenţie: imaginea poate fi să zicem de 100 sau chiar 500 pixeli lăţime, dar trebuie să vă gândiţi că atunci când va fi scalată la 16×16 pixeli trebuie să se înţeleagă ceva din ea. Desigur, puteţi face teste repetate, până obţineţi un rezultat care să vă fie pe plac. Instrumentul meu favorit pentru generarea de faviconuri este cel oferit de DynamicDrive, surprins în acţiune mai jos.

Închei cu calda recomandare ca webmasterii să îşi găsească un favicon inspirat pe care să şi-l asocieze sitului. Şi ca să aveţi de unde alege, iată o listă de generatoare de faviconuri:


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (1 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

2 comentarii

  1. jürgen.toth spune:

    Un sit care reuneste link-uri spre 20 de generatoare online de favicon-uri: http://cssjuice.com/20-best-favicon-online-generators/

  2. jürgen.toth spune:

    Un nou generator de favicon-uri foarte, foarte intuitiv poate fi folosit la pagina urmatoare http://www.favikon.com.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *