De ce merită să îţi arzi feed-urile?


Pe diverse bloguri am citit în săptămânile trecute speculaţii: Google va cumpăra Feedburner. Ionuţ, pe blogul lui în limba engleză, analiza chiar cât de logică ar fi o astfel de achiziţie. În ultima ştire pe ziua de ieri, TechCrunch anunţa de sigură tranzaţia, pentru 100 milioane de dolari. De atunci vestea s-a tot răspândit, am văzut chiar şi câteva bloguri româneşti dând de veste despre eveniment.

img

Vestea o ştiaţi, dacă nu, aţi aflat-o acum. Eu profit însă de mingea ridicată la fileu pentru a prezent acest serviciu (aveam în plan de luni de zile să o fac). Sub o formă sau alta, mai mult accidental, FeedBurner a mai apărut prin articolele noastre. De fapt pe fiecare pagină a noastră scrie FeedBurner (da… căutaţi… jos de tot… sub nişte cifre… abia lizibil). Personal am auzit de FeedBurner înainte să aleg actuala temă pentru CNet.ro, temă ce "încorporează" serviciul FeedBurner. Dar abia cu CNet.ro am început să descopăr puterile serviciul şi să devin un fan absolut al lui. Acum, dacă Google cumpără FeedBurner, cred că nu poate fi decât mai bine! Ce înseamnă a arde feed-ul? Nimic periculos. Indicaţi feed-ul Dvs şi FeedBurner generează o nouă adresă pentru el. Atât. Într-un cont FeedBurner poţi arde oricâte feed-uri. E simplu…

Dar de ce merită să îţi arzi feed-urile cu acest serviciu? Ei bine, ar fi mai multe.

1. Ai o idee câţi te citesc. De regulă dacă pui la dispoziţie un feed RSS cititorilor nu ai habar câţi îl folosesc. Desigur, poţi să îţi scrii un sistem propriu, cu un counter ascuns, astfel încât să faci numărătoarea. Îţi trebuie ceva timp şi programare. Dacă îţi arzi feed-ul cu FeedBurner se ocupă el să afle câţi cititori ai. În subsolul acestei pagini (al oricărei pagini din CNet.ro) aveţi numărul de cititori: variază (recent trecuse de 250 de persoane, acum este sub). De ce creşte şi scade? Pare neserios. Reflectând folosirea feed-ului de către clienţi sau webaplicaţii pentru RSS, este evident că numărul scade sau creşte după cum utilizatorul consultă feed-ul sau nu. De exemplu la sfârşit de săptămână numărul de cititori scade (dar se reflectă abia în primele zile ale săptămânii următoare). Dincolo de variaţii, cu FeedBurner este o joacă de copil să introduci un mic cod în situl tău care să indice numărul de cititori.

2. Cu toată explozia RSS-urilor, mulţi rămân încă fani ai emailului. Şi atunci? FeedBuner îţi dă posibilitatea ca la rândul tău să dai mai departe posibilitatea vizitatorilor tăi să se aboneze la un fel de newsletter cu noutăţile de pe sit. Nu, nu trebuie să scrii nimic! FeedBurner compune zilnic o scrisoare dacă au apărut ceva materiale noi. Cu alte cuvinte, dacă ai un feed ai şi un email garantat către cititori. Noi folosim la CNet.ro şi cu succes. Mulţi nu îşi activează acest serviciu la FeedBurner (sunt multe servicii dar îţi activezi ce te interesează), considerând că lumea citeşte prin clienţi RSS şi gata. Nu este aşa: oferiţi varianta prin email şi veţi fi surprinşi!

img1

De exemplu la CNet.ro, în acest moment, din 248 de abonaţi, 130 nu urmăresc feed-ul într-un client RSS ci prin email! Adică peste jumătate dintre cititori. Partea proastă este că procesul de înscriere (primul pas) este încă în engleză (dar se va schimba desigur în timp). Partea bună este i) emailul pe care îl primeşte noul înscris poate fi scris complet (deci în română); ii) se poate alege un interval pentru expediţie; iii) se poate aranja aspectul emailului care va fi expediat zi de zi (dacă aveţi materiale noi zi de zi).

3. Oferă diverse moduri de publicitate. De exemplu crează un gif animat ce poate fi folosit în semnătura emailului şi atunci toţi cei care primesc emailul de la tine vor afla care sunt ultimele materiale de pe situl al cărui feed l-ai ars. Se pot insera apoi în situri, sub diverse forme, informaţii despre ultimele materiale. Un exemplu aveţi chiar mai jos.

Mai sunt şi alte avantaje. De exemplu FeedBurner oferă mai nou posibilitatea de a furniza date statistice (eu nu mi-am activat respectivul serviciu). Pentru siturile cu mulţi abonaţi la feed, FeedBurner oferă posibilitatea afişării de reclame (un fel de AdSense de la Google dar pentru feed-uri). Practic FeedBurner ar trebui să vă convingă cât de importante sunt feed-urile şi ce univers vă deschid. Dacă nu aveţi încă unul, gândiţi-vă cum l-aţi putea face sau treceţi pe un CMS (acestea de regulă oferă RSS-uri). Succes!


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (2 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *