Noul Google Analytics


Dacă aveţi deja un cont Google Analytics atunci probabil acum 1-2 săptămâni aţi văzut în contul Dvs vestea cea bună: o nouă versiune, mai clară, mai uşor de folosit. Dacă cumva unii s-au obişnuit cu vechea interfaţă (brrrr… cum ar fi posibil?), Google oferă un "traducător" între poziţia veche şi cea nouă a opţiunilor de meniu. Pe cei care nu aţi folosit până acum Google Analytics vă invit să vedeţi cam ce oferă, mai ales în foarte intuitivele noi haine. Actualmente îl puteţi folosi pentru a urmări 50 de situri, ceea ce pentru cei mai mulţi dintre noi este mai mult decât suficient.

img2

Mai departe instrumentul oferit de Google este adresat în primul rând celor care nu sunt interesaţi doar de câte vizite au primit azi, ieri, acum un an, ci celor care din informaţiile statistice construiesc strategii de marketing. Cu alte cuvinte Google Analytics rămâne un fel de cuptor cu microunde cu ceas, duş şi polizor încorporat, când majoritatea dintre noi dorim doar să ne încălzim mâncarea. OK, poate nu a fost o analogie prea reuşită. Cert este că după noile schimbări Google Analytics, cu toate facilităţile lui avansate, este atrăgător şi pentru un webmaster "normal", "mediu".

Atrage la el şi faptul că este transparent, cu alte cuvinte nu se vede în paginile unde îl introduceţi. Câte sisteme de contoare mai ştiţi care să fie transparente (da, Statcounter e unul)? Iată ce informaţii oferă de pe prima pagină. În colţul dreapta sus a imaginii de mai jos vedeţi trecut intervalul. De acolo puteţi modifica, de exemplu pentru a vedea statisticile doar pe ultima săptămână. Mai frumos! Puteţi alege două intervale şi atunci datele vor fi arătate comparativ! Vedeţi din graficul de mai jos că de regulă primim cam 600-700 vizite pe zi (la mai mare, nu?). Pe intervalul afişat înseamnă 18 mii de vizite (12 mii vizitatori unici) într-o lună, cu aproape 54 mii de pagini afişate. Vizitatorii noştri stau cam 5 minute pe sit şi citesc în medie cam 3 pagini. Majoritatea (63%) sunt vizitatori noi. Nu miră, dat fiind că 62% ajung aici în urma unei căutări (vedeţi graficul pie). Da, de pe harta globului se pot studia de unde din lume vin cele mai multe vizite.

img3

Alte date, bazate pe ultima lună, despre vizite şi vizitatori, legate de CNet.ro, dar care servesc ca idee ce informaţii puteţi afla folosind Google Analytics:

– 52% folosesc Internet Explorer, 35% Firefox
– încă mai există utilizatori dial-up: 5%
– de pe Google ajung 61% dintre vizitatori (Yahoo şi alte motoare au cifre absolut nesemnificative); doar 21% scriu direct adresa sitului în navigator
– meebo, muzică clasică, eurovision 2007, ora pe glob, isohunt, webmessenger sunt printre cuvintele căutate care ne-au adus vizitatori

În timp ce meniul a devenit mai puţin stufos, din fiecare pagină de statistici puteţi ajunge la altele, multe, sau seta diverşi parametri (perioada de timp reflectată de statistici, tipul de grafic pentru redarea datelor, diverse substatistici pornind de la statistica curentă…). Fiecare raport îl puteţi exporta în orice clipă în diverse formate (PDF, XML, CSV, TSV) sau trimite prin email (Dvs ori altora). Transmiterea prin email poate fi automatizată, astfel ca, de exemplu, să primiţi în fiecare zi de luni raportul cu numărul de pagini vizualizate în săptămâna trecută.

Înainte să închei aş mai exemplifica cu un raport comparat între situaţia din ultima lună şi situaţia din aceeaşi perioadă dar din 2006. După cum se vede mai jos, numărul de vizite a crescut cu 199,66% (putem spune 200%?), aproape la fel numărul de pagini văzute (196,06%), iar timpul petrecut pe sit s-a dublat (a crescut cu 98,68%).

img4

Greu de bătut Google Analytics! Informaţii multe, disponibile retroactiv în timp (majoritatea celorlalte alternative, gratuite, vă dau informaţii doar despre ultima săptămână sau ultima mie de vizite), organizate cu cap… Trăiască noul Google Analytics!

PS: şi totuşi, încă un grafic, cu meniurile laterale.

img5

PS2: un lucru mă miră – de ce (tot) nu apare Google Page Rank? nu ar fi fost normală într-o analiză (Analytics) Google să introducă şi celebrul său PR ca indicator?


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (1 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

1 comentariu

  1. Ruben spune:

    Mai intuitiva si mai elaborata noua interfata Google Analytics, dar trebuie timp pentru obisnuinta. In orice caz, la facilitatile pe care le ofera, si pe langa toate acestea, totul este gratuit… Nu am ce comenta! Viva la Google!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *