Ask3D: o faţă nouă pentru Ask.com


Subiectul zilei este motorul de căutare Ask.com care astăzi a lansat Ask3D. O căutare în 3D? Deja vă vedeţi cum navigaţi cu mouse-ul într-un spaţiu 3D? Nu, nu, nu. Ask3D reuneşte în fapt trei dimensiuni, acestea fiind 1) expresia de căutat; 2) investigarea rezultatelor; şi 3) navigarea în adâncime în conţinutul rezultat. Uh, cam abstact. Pe blogul Ask puteţi citi detaliile "filozofice". Este cert că iniţiativa merge în aceeaşi direcţie cu "căutarea universală" spre care ţinteşte Google.

img202

Dacă încărcaţi pagina Ask.com veţi vedea o pagină complet nouă (presupunând că v-o amintiţi pe cea veche). Sub boxa de căutare există un link Skins care deschide o listă cu diverse interfeţe posibile. Altă viaţă, nu? Căutarea este acum mai eficientă! Deloc… În fapt majoritatea blogurilor care au scris despre Ask3D sunt de părere că este "aceeaşi Mărie, cu altă pălărie". Puterea de căutare a acestui motor nu pare a fi crescut, dar totuşi pălăria – nouă – este mult mai practică! Va converti Ask3D un segment din fanii Google sau Yahoo? Mă îndoiesc. Şi totuşi Ask3D vine cu unele lucruri elegante aşa că să privim partea bună.

Încă de la scrierea primelor litere (vedeţi mai sus), Ask3D oferă sugestii despre căutare. De deasupra boxei de căutare (din prima pagină) puteţi alege spaţiul de căutare (ex: pagini web, imagini, bloguri…). Rezultatul va arăta ca mai jos. Am pus nişte cifre să ne ajute să vorbim despre cum arată rezultatele unei căutări cu Ask3D. Într-o logică năucitoare am să o iau de la coadă: 7 – rezultatele căutării în bloguri; 6 – între videoclipuri; 5 – între paginile web; 4 – reclame; 3 – rezultatele căutării între ştiri; 2 – sugestii de lărgire sau îngustare a căutării; 1 – schimbarea spaţiului de căutare sau alegerea unor opţiuni.

img203

Vedem deci cum Ask3D încearcă să ne ofere dintr-o privire căutarea unor cuvinte cheie indicate de noi în cât mai multe spaţii. Iată mai jos parametrii configurabili pentru Ask3D. Cu Google trebuie să ştii anumiţi operatori pentru a obţine rezultate similare. Ask3D pare a se orienta mai mult spre utilizatori comuni, adepţi ai configurărilor din mouse. De ce din lista de ţări lipseşte România… întrebaţi-i pe ei. Este însă elegant dacă doreşti să faci o căutare să poţi să indici "caută cuvintele cheie să fie în titlul paginii" sau "paginile să fi fost modificate în ultima lună".

img205

TechCrunch îşi termină anunţul de azi-dimineaţa spunând că, dacă aşa cum se estimează 1% din piaţa de căutări înseamnă 1 miliard de dolari, atunci noutăţile aduse de Ask3D, chiar dacă vor aduce doar 1% din căutări, îşi vor fi meritat investiţiile.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (Neevaluat încă)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *