Topul webaplicaţiilor din România


Consultând de dimineaţă ce s-a mai publicat pe blogurile mele favorite, mi-a sărit în ochi articolul . Read/Write Web este un blog prestigios – opinia mea, desigur – aşa că am rămas surprins să văd un astfel de titlu. M-am luminat însă rapid văzând că este scris de un guest author. Nu este deci o viziune "din afară", ci a unui român (Mircea Goia). Şi aşa articolul merită atenţia noastră (dacă a atras şi atenţia altora, străinilor, atunci a ieşit ceva publicitate pentru România 😉 ). Mircea îşi începe articolul prezentându-ne ţara (da, în Europa de Est, nu în Asia, nu în Africa…). Apoi spune că există 3,5 milioane de conexiuni la internet în România, peste jumătate în bandă mare.

img29

Articolul analizează apoi stadiul fenomenului Web 2.0 în România. Trebuie să recunosc că, asemenea unora dintre comentariile ironice primite de articolul de pe R/W Web, primul impuls a fost să râd. Cineva scria că la noi este eventual Web 1.5. Într-adevăr. Dar dacă definim un Web 2.0 american, şi un Web 2.0 românesc, cum pare a se explica autorul într-un comentariu, atunci îi acceptăm premisa şi mergem mai departe. Cel mai important jucător pe piaţa Web 2.0 este în opinia lui Mircea Neogen, înşirând lista de situri afiliate, despre multe eu unul neauzind niciodată: Noi2, Club Neogen, Colegi, BestJobs, Foto, Video, Doizece, Anunturi, Catalog, Monitor, Stiri, Site, Asociati, Publicitate, Hosting, Auto, Imobiliare. Temă de casă: vizitarea acestor situri (şi subsituri). Este Foto.Neogen.ro chiar a la Flickr, după cum citim? Am vizitat situl şi într-adevăr este greu să nu observi similarităţile. Mă întreb dacă nu cumva miroase a copiere.

După o scurtă oprire la Netbridge.ro şi "fii", articolul aminteşte "other web 2.0 apps". Aflu astfel despre ZuluWriter.com, "an online word processor and document manager" dar care acum când l-am încercat nu funcţionează. Sau despre Bluo CMS, care, evident, este un CMS (Content Management System)… dar unul comercial (mă întreb cât de bun este încât să bată soluţii gratuite celebre?).

img30

Concluzia articolului este că Web 2.0 în România creşte bine (sub rata lui Făt Frumos însă). R/W Web a publicat analize similare pentru alte ţări. Dacă doriţi să le citiţi pentru o comparaţie, iată lista ţărilor: Germania, Olanda, Polonia, Coreea, Marea Britanie, Rusia, Spania, China, Turcia, Italia, Brazilia, Franţa, Japonia, India, Austria, Suedia, Australia, Ungaria, Serbia, Croaţia, Letonia, Irlanda şi Hong Kong.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (2 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *