Căutări cu Google, Yahoo şi Live


După cum ştiţi, în ultimele săptămâni motoarele de căutare oferite de Yahoo şi Microsoft au înregistrat unele progrese notabile. Motorul de căutare de la Google rămâne însă – şi nu cred că doar pentru mine – de preferat prin relevanţa rezultatelor. Personal apreciez şi viteza de indexare pe care o are Google: pagini tocmai publicate pot să apară chiar şi în câteva minute în index. Am testat comparativ şi o pagină publicată ieri pe CNet.ro apare în Google, dar nu şi într-o căutare cu Yahoo sau cu Live. Ce să mai spunem de un articol apărut astăzi… Yahoo şi Microsoft pierd clar la capitolul acesta: dacă vrem să găsim ceva proaspăt vom folosi Google.

yahoo_m

Dar cei doi competitori se apropie de Gooogle pe alte planuri. De exemplu simplitatea. După cum puteţi vedea şi din captura de mai jos, lista rezultatelor seamănă ca aranjate, dincolo de antetele specifice. Căutările la Google şi la Yahoo – nu şi la Live, din testele mele – returnează şi materiale video, care pot fi vizionate chiar în pagina de rezultate. Idealul este, desigur, ca rezultatele unei căutări să ne ducă direct la ceea ce dorim. Se poate presupune că atunci când căutăm un film dorim să citim o recenzie, sau când căutăm numele unei formaţii muzicale că dorim să cumpărăm ultimul album, astfel că informaţii de acest gen vor deveni în mod comun evidenţiate în căutări, ceea ce (pe lângă beneficiile financiare de care se pot bucura motoarele de căutare) nu poate decât să fie spre folosul nostru. Din nou Google stă cel mai bine la acest capitol, permiţând calcule şi convertiri diverse, aflarea timpului în diverse locuri din lume, afişând hărţi lângă diverse obiective rezultate în căutare, ş.a. Puţini ştiu poate că şi motorul Yahoo include diverse artificii de căutare. Vedeţi de exemplu aici ora în Paris şi documentaţia completă.

img398

De doar câteva zile Yahoo a mai venit cu o noutate interesantă. Este vorba de un asistent. Dacă Google face sugestii la completarea câmpului de căutare (aşa cum vedem şi în Firefox, în căsuţa de căutare), Yahoo foloseşte un asistent ceva mai "lat", după cum vedeţi mai jos. Am căutat activităţi de toamnă pentru copii şi asistentul s-a pus pe treabă oferindu-mi diverse modalităţi de rafinare a căutării sau alternativepe care le consideră legate de ceea ce caut. Interesant! Neoriginal (Ask.com a început cu aşa ceva), dar o implementare interesantă. Ţinând cont că nu ocupă spaţiu decât la cerere, mi-ar place aşa ceva implementat şi de către Google.

img399

În fine, închei cu o altă observaţie târzie pentru simplul fapt că nu folosesc motorul de căutare de la Microsoft prea des. Aşa cum Google oferă Custom Search Engine – adică posibilitatea de a-ţi crea un motor de căutare personalizat – şi Live Search oferă ceva similar, dar sub numele de macrocomenzi. Nu sunt foarte vizibile, de aceea am pus captura de mai jos. "25.087 macrocomenzi create de 20.484 utilizatori" citesc eu acum, ceea ce mă face să cred că vreo 20 de mii de persoane au încercat poate mai mult în joacă să creeze unul, maxim două macrocomenzi. Faţă de Google, soluţia Microsoft are un url mult mai elegant: de exemplu puteţi testa/vedea search.live.com/macros/raducapan/cnet/.

img400

Concluzia mea este că cei trei "monştri sacri" ai căutărilor încep să semene tot mai mult: ca aspect, ca funcţionalităţi, nu tocmai şi ca performanţă. Dacă cineva dintre cititori are o altă preferinţă principală decât Google ar fi interesant să ne împărtăşească motivaţiile în comentarii.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (1 evaluări, media: 4,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *