S/2: Google-GMail-AdSense


→ Trecerea la GMail 2.0 s-a făcut la toate conturile GMail, dar nu şi la cele din Google Apps. Printre noutăţile recente introduse în noua interfaţă este posibilitatea de a colora etichetele. Deja în versiunea anterioară de GMail puteam face aceasta cu un script Greasemonkey scris de Mihai Parparita (de la Google). Poate şi alte scripturi de-ale lui vor deveni funcţionalităţi implicite în GMail 2?

img668

img669

Cum facilitatea cu colorarea are deja câteva zile de existenţă am avut ocazia să citesc câteva reacţii. După unii – e drept, nu mulţi – etichetele colorate sunt un moft sau oricum ceva neglijabil. Probabil pentru cei care nu folosesc etichete. În fapt acum ai şanse să găseşti vizual mult, mult, mult mai rapid un anumit email tocmai în baza culorii. În doar câteva zile m-am obişnuit să văd inbox-ul în culori, ochii alergându-mi rapid spre ceea ce doresc – aşa că eu unul mulţumesc pentru "găselniţă".

→ Şi tot despre GMail 2.0 vorbim. Încă de la lansare s-a putut constata că în refăcuta secţiune cu adrese (addressbook) apare loc şi pentru indicarea ID-ului din alte reţele de mesagerie instant. Şi supoziţiile şi-au găsit confirmare ieri când Google a anunţat că chatul din GMail admite acum şi comunicarea cu prietenii din reţeaua AOL. Este straniu cum partea de chat din GMail devine tot mai puternică, în timp ce GTalk pare a fi efectiv uitat. Să fie GTalk doar un proiect de sacrificiu, Google dorind să ofere cel mai bun serviciu posibil de chat integrat în pagină web? Într-un fel ar fi păcat… după mine.

→ Google repetă pentru a treia oară un gest frumos: cadouri de Crăciun pentru AdSense publishers (adică cei care plătesc pentru afişarea de reclame). Nu pentru toţi, ci, se pare, pentru cei mai reprezentativi. Oricum, un gest frumos. Acum doi ani a fost un mouse wireless. Anul trecut o ramă foto digitală (se vede mai jos). Iar anul acesta un card de memorie de 2GB. Cadourile sunt trimise prin poştă, şi ca să ne convingem că se mai întâmplă şi la alţii, autorul principal al blogului Digital Inspiration s-a trezit doar… cu carcasa. Cineva din poşta indiană a avut "amabilitatea" să ia cardul, lăsând ambalajul şi felicitarea de la Google.

img670

→ Şi tot despre AdSense vorbim. Un francez, Nicolas Sorel, a scris un program care se "alimentează" cu datele de AdSense (exportaţi-le ca fişier CSV), oferind tot felul de grafice. Nu am testat programul, dar poate alţii o vor face şi ne vor împărtăşi experienţa lor prin comentarii.

img671

→ Şi ca o notă de final: plata prin Western Union merge de minune. Google a făcut o mutare excelentă. Iar banii pot fi scoşi a doua zi după ce îţi apare în contul AdSense că s-a făcut plata. Bravo! Doar dacă clickurile ar aduce mai mulţi bani… De exemplu media per click, calculată pe ziua de ieri la siturile pe care afişez reclame Google, e de 0,047 dolari (4,7 cenţi). În fapt foarte multe clickuri sunt plătite cu 1 cent şi din când în când cu 10-20 cenţi sau mai mulţi.

Cam atât…

Notă: S/2 înseamnă "scurt pe doi" şi aici se reunesc semnalări de pe net ale unor subiecte care nu ar fi putut constitui material suficient pentru articole independente, dar nici nu am dorit să treacă nevăzute. Le-aţi putea numi flash-uri, noi le spunem S/2.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (Neevaluat încă)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *