AdSense… speranţe de început de an


Nu am mai vorbit de mult despre AdSense, nu? Cei de la Google au fost conştiincioşi şi de sărbători, după cum vedeţi în 24 decembrie emiţând o nouă plată pe care am fost să o ridic după patru zile (nici nu am încercat mai devreme, nu ştiu ce şansă ar fi fost să fie o bancă deschisă). Trebuie să mărturisesc că treaba aceasta cu Western Union merge de minune: suma câştigată pe o lună (dacă depăşeşte 100usd) poate fi ridicată la sfârşitul lunii următoare, fără nici un comision.

img97

Întrebarea care probabil şi-o pun mulţi din cei care încă nu folosesc Google AdSense – dar ar vrea – este: merită? Răspunsul : întrebaţi pe cineva profesionist! Eu nu sunt expert nici în SEO şi mai mult nu mă dau în vânt după bani. Dar dacă cineva vrea să afle opinia mea aş spune că dacă are dintr-un sit sau din mai multe situri un minim de 10.000 de pagini afişate pe zi, are şanse să facă nişte… mărunţiş. Desigur, ideea de mărunţiş diferă de la om la om: cafeaua poate fi ceva ieftin într-un loc şi scump în altul. Trecând însă rapid peste filosofii şi nivele de buget, v-aş invita să reţineţi acest prag: 10.000 de afişări pe zi. Sub el banii ar putea să vină prea rar pentru a vă interesa ideea afişării de reclame, dar nu e neapărat că ideea trebuie abandonată.

Se plătesc bine clickurile? La 4 cenţi (0,04 dolari), cam cât ar fi media (maxim 5 cenţi) s-ar putea spune că nu. Dar mai bine să fac nişte calcule mai exacte… Puţintică răbdare vă rog… Gata, am calculat. În luna decembrie 2007 un click a fost plătit cu 4,25 cenţi. Nu a fost însă întotdeauna aşa. Când am început lucrurile stăteau mult mai bine. Să vedem de exemplu luna iulie 2007. Puţină matematică şi… a ieşit 11 cenţi. Şi am luat luna iulie, în care lumea ar trebui să fie la mare şi nu pe internet, dar în care câştigurile au atins un maxim. Deşi de atunci numărul clickurilor a crescut (fiind mai multe pagini vizitate), venitul a scăzut datorită deprecierii preţului per click. Practic s-a înjumătăţit (de la 11cenţi la 4 cenţi… mai rău de înjumătăţit).

Astăzi însă am rămas tablou uitându-mă la un moment dat peste cifre. Vedeţi mai jos cum un click a fost plătit cu 35 cenţi; cu 54 cenţi (wow!!!); cu 12 cenţi şi cu 6 cenţi. În timp ce la un anume sit 10 clickuri au făcut 17 cenţi. Mi-ar place să cred că… semne bune anul are, ia mai mânaţi măăăăăi… dar nu e cazul. Mai apoi situaţia s-a reglat – cu clickuri plătite şi la 1 cent – astfel că în acest moment media este de 8 cenţi pe click (irelevant oricum, fiind vorba de o zi dintr-o lună). Oricum, nu ar fi rău dacă valoarea per click ar creşte din nou.

img96

Eu nu am pretenţia că ştiu să fructific bine reclamele (amplasare, culoare, altele), aşa că presupun că cineva care ia mai în serios treaba şi are situri mult mai vizitate poate la un moment să… trăiască din aşa ceva. Da, cred sincer aceasta. Am văzut (citit adică) şi în 2007 cum autorii unor bloguri au renunţaţ la serviciul de până atunci şi blogul pasiune a devenit blogul pasiune+întreţinere financiară. Evident vorbesc de bloguri de limbă engleză (dar făcute uneori de nevorbitori nativi de engleză). Spuneam că nu am vise pentru 2008, dar pentru 2080 (presupunând că prin criogenie îmi voi prelungi viaţa) mi-ar place să ajung să trăiesc din scrisul pe internet 😉 . Până atunci ar fi excelent dacă suma de la Google ar ajunge pentru acoperirea cheltuielilor pe net (pentru cei care nu ştiu, aici noi – eu cu şoţia – ne consumăm pasiunea, activitatea serioasă înseamnă Catholica.ro şi vreo duzină de situri, plus hosting pentru peste 80 de situri catolice). CNet.ro reprezintă cam 30% din traficul pe care afişez reclame, aducând cam 40% din venit. Decalajul vine din faptul că alte situri generează trafic mai mult dar clickuri mai puţine. Care anume? Cele unde publicul e în mai mare parte acelaşi. De exemplu la un forum, unde ai o mare masă de vizitatori constantă, clickurile vor fi mai puţine decât la un sit unde, aleator, de pe Google, îţi vin tot alţi şi alţi vizitatori. Desigur, e de preferat un public constant, dar iată că şi unul fluctuant are avantajele lui.

Să rezum în şapte observaţii.

  1. Dacă reuşiţi să ajungeţi (fie şi cu mai multe situri) la un trafic de peste 10.000 pagini pe zi, încercaţi Google AdSense.
  2. Plăţile pot diferi mult de la lună la lună: nu vă speriaţi când suma e în picaj. Înseamnă doar că Google stă mai prost la capitolul campanii.
  3. Nici să nu vi se urce la cap când vedeţi un click plătit cu 50 de cenţi sau mai mult: vor urma alte zeci de clickuri plătite la 1 cent :)
  4. Dacă vreţi să trăiţi din net, învăţaţi cum să puneţi cu cap reclamele (nu ca mine!).
  5. Un public constant s-ar putea să vă aducă mai puţine clickuri, văzând adesea tot aceleaşi reclame.
  6. Puneţi pasiune în ceea ce faceţi. Probabil poţi face sute de dolari pe lună şi fără pasiune, dar atunci la fel de bine poţi fără pasiune şi zugrăvi apartamente sau îngriji oi.
  7. Sub nici o formă nu încercaţi să înşelaţi Google AdSense (ca parte a regulii generale de viaţă: nu înşelaţi pe nimeni, nici măcar pe Dvs).

Să sperăm că 2008 va fi un an plin de reclame interesante (care să atragă clickurile vizitatorilor) şi bine plătite (măcar ca anul trecut în vară, dacă nu mai mult).


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (2 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

2 comentarii

  1. Mihai spune:

    Eu am de 3 zile adsense pe blog si pot sa zic ca am 15 $… eu zic ca e bun pt inceput … si nu am un numar mare de vizitatori.

  2. liliana spune:

    Buna! Am si eu cont pe adsense, dar sincer nu prea ma pricep cum e cu reclamele astea… as dori daca se poate cateva sfaturi. Multumesc.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *