Despre canalele YouTube


Pentru mulţi YouTube este "fumat" (ca să preluăm o expresie… de cartier), şi poate chiar şi Trilulilu. Dacă astăzi mă opresc la YouTube este pentru că în ultima perioadă s-a vorbit despre anumite canale: în decembrie de exemplu despre canalul YouTube al Casei Regale britanice, iar de câteva zile se râde de Microsoft care tocmai şi-a deschis un canal propriu. Ce e de râs? După unii faptul că au lăsat posibilitatea ca navigatorii pe acest canal să semneze comentarii, care – aţi ghicit – cel mai adesea sunt injurii. Dată fiind competiţia dintre Google şi Microsoft este desigur interesantă decizia de acum o săptămână, iar comentariile negative (să sperăm că doar cele idioate)… probabil după sărbători vor dispărea.

img89

Dar ce este un canal YouTube? Practic oricine şi-a deschis un cont pe YouTube are şi un canal propriu. Desigur, fără materiale video e ca şi cum ai avea un ziar ce nu se tipăreşte 😉 . În fapt un canal este doar un mod personalizat de grupare a clipurilor unui anumit membru. În cazul tocmai amintit, al Casei Regale, este poate unul dintre cele mai "şlefuite" şi elegante canale. Iată mai jos alte trei, ca idee de design: al laburiştilor, al Microsoft şi al Google.

img90

Cum vă puteţi configura aspectul propriului canal YouTube? Mergeţi desigur la secţiunea de configurare a propriului cont (presupunem că sunteţi identificat pe sit) şi acolo veţi găsi linkul channel design. În funcţie de pretenţii vă puteţi limita la a alege ce să apară şi unde anume în pagina canalului YouTube, dar şi să optaţi pentru anumite culori şi imagini în design. Flexibilitatea nu este extraordinară, dar se pot totuşi obţine rezultate decente, după cum ne arată unele canale.

Mă gândesc că cel mai probabil nu aveţi materiale publicate pe YouTube. Adică nu sunteţi producător ci consumator. O navigare aiurea pe YouTube poate să fie neproductivă. Dacă aţi găsit găsit un material interesant sunt mari şanse ca să găsiţi de asemenea interesante şi celelalte materiale ale aceluiaşi utilizator, de aceea puteţi fie da click pe numele utilizatorului (unde scrie From: …) fie pe săgeata de regulă orientată înspre dreapta (pentru a se deschide în jos), unde scrie More From: … Dacă vă plac materialele aceluiaşi utilizator YouTube, căutaţi butonul portocaliu Subscribe pentru a vă "abona". Care este avantajul? În pagina Dvs de profil veţi avea acces rapid la utilizatorii la care v-aţi abonat, dar, mai mult, o pagină unde sunt enumerate materialele tuturor, sortate pe dată. Astfel dintr-o privire puteţi să vedeţi ce a apărut nou pe canalele urmărite (desigur, puteţi opta şi pentru notificare prin email, pe acelaşi principiu).

img91

Personal prefer să mă ghidez după canale, constatând că ajung mai rapid la ceea ce doresc decât dând click din related videos în related videos. În plus canalele oficiale dau anumite garanţii. Un clip al lui James Blunt poate fi azi şi mâine să dispară… dar nu dacă e din canalul lui oficial. Pentru muzică – dacă tot suntem la ea – două canale ce merită urmărite sunt Universal Music Group şi Warner Bros. Records. Primul de exemplu nu permite embed pentru videoclipurile de acolo, deci adesea unele piese le puteţi vedea online pe acest canal şi doar pe acest canal.

img92 img93

Cum găsiţi canalele bune? Aici depinde desigur de gusturi. Dar putem şi să "studiem" gusturile altora. Mergeţi la pagina de canale YouTube. Alegeţi un tip de canal şi – dacă doriţi să vedeţi ce e popular pe termen lung – alegeţi All Time în a doua listă derulantă. Dacă vreţi să vedeţi ce a suscitat interes în ultima săptămână sau lună folosiţi desigur celelalte două opţiuni din respectiva listă derulantă. Faptul că 100.000 de oameni urmăresc o listă ştim că nu este un criteriu de calitate… dar poate fi totuşi un indicator sau un mod de selecţie. Succes în găsirea de materiale bune!

img94


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (2 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *