S/2: Acte „caritabile” şi altele


TechCrunch scria ieri despre un program, DreamSpark, lansat de astăzi de Microsoft în folosul studenţilor. Este vorba de licenţe gratuite (daaaa, gratuite) pentru diverse aplicaţii pentru programatori. Şi nu e vorba de ceva mic, necunoscut şi ieftin ci de titluri precum Visual Studio 2008 Professional Edition! Lista completă a aplicaţiilor o găsiţi aici. Doar că nouă ne este inutilă. Programul lansar de Microsoft este valabil în mai multe ţări, nu şi în România. Să vedem totuşi lista ţărilor: Belgia, China, Finlanda, Franţa, Germania, Spania, Suedia, Elveţia, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii. Speranţa moare ultima: de-a lungul acestui an vor fi adăugate şi alte ţări.

img23

De ce acest gest de mărinimie? Nu ştiu cum l-a explicat Bill Gates la conferinţa de astăzi, dar Dvs puteţi vedea aici dacă vă instalaţi Silverlight (un fel de flash dar de la Microsoft). Cu siguranţă această mişcare nu va face decât să crească "dependenţa" studenţilor de Windows, dar se poate la fel de bine să fie un semn că aplicaţiile OpenSource similare devin suficient de atractive ca Microsoft să ia măsuri dramatice. Cum necum, mulţi studenţi pe lumea aceasta vor fi bucuroşi de oferta ce începe astăzi.

→ Nu doar Microsoft face oameni fericiţi 😉 ci şi Google. Dintr-un anunţ de săptămâna trecută aflăm că Google sprijină Wine, acel instrument pentru Linux care permite rularea de (unora dintre, mai corect) aplicaţii Windows. Mulţi dintre cei care migrează spre Linux rămân cu inima la anumite aplicaţii (precum Photoshop), iar Wine e o soluţie bunicică, fie că e vorba de programe sau de jocuri. Dar nu e perfectă. Google a fost interesat de Wine mai întâi pentru a face ca Picasa să meargă sub Linux. Dar colaborarea continuă şi cred că este excelent faptul că Google sprijină Wine. Putem spera în timp că tot mai multe aplicaţii de sub Windows şi care nu au echivalent Linux, vor putea rula şi sub Linux.

→ Să mai rămânem la Google. Via Digg.com am citit zilele acestea o ştire Yahoo! în care se semnala faptul că YouTube a trecut (dacă nu mă înşel a doua oară) în faţă la Google. Desigur, YouTube ţine de Google, dar e interesant faptul că YouTube a ajuns mai "frunzărit" decât Google (verificaţi cu Alexa, activând tabul Page Views). Lumea se uită la clipuri mai mult decât caută pe web? Ce va însemna oare această întorsătură pentru industria reclamelor? Putem intui…

img24 img25

→ Şi aş încheia cu o ştire şi mai veche dar care mi-am spus că ar merita semnalată. TechCrunch citează un studiu conform căruia 50% dintre clickurile pe reclame sunt date de… 6% dintre navigatori. Mai e nevoie de comentarii? Pentru mai multe informaţii vedeţi cele două linkuri indicate.

Cam atât…

Notă: S/2 înseamnă "scurt pe doi" şi aici se reunesc semnalări de pe net ale unor subiecte care nu ar fi putut constitui material suficient pentru articole independente, dar nici nu am dorit să treacă nevăzute. Le-aţi putea numi flash-uri, noi le spunem S/2.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (Neevaluat încă)
Se încarcă...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *