Access 2007: Crearea unei baze de date


Uneori articolele sunt pentru avansaţi, alteori pentru începători. Acum vom vorbi despre lucruri de bază legate de MS Access: dacă le ştiţi… vedeţi alte articole. Pentru toţi ceilalţi: lectură plăcută şi sperăm să vă fie de folos.

img18

Câteva lecturi de bază, în limba română (!) ne oferă chiar situl Microsoft. Vă recomand:

Începem cu începutul. Lansaţi Access 2007 şi daţi click pe Blank Database (1) şi apoi scrieţi un nume de fişier sau frunzăriţi înainte dacă doriţi să schimbaţi locaţia, folderul (2). Noi vom scrie acum CNetPersoane. Apăsăm Create şi… gata, am creat baza de date. Tutorial încheiat! Ne vedem mâine! Glumesc. Acum abia am creat fişierul cadru în care urmează să punem tabelele. Vom vedea ceva de genul:

img19

Implicit sunt două coloane. Prima este ID şi e bine să o lăsăm aşa. O tabelă, ca să funcţioneze bine, cel mai adesea are nevoie de un indicator unic per înregistrare. Ce este o înregistrare? O linie de date. Scurtă recapitulare: avem o bază de date (ex: bibliotecamea.mdb), ea poate conţine oricâte tabele (carti, autori, edituri, rafturi), iar un tabel oricâte înregistrări (o linie/înregistrare ar putea fi Mihai, Eminescu, poet, român). Mai există implicit încă o coloană ce nu are pentru moment nume. Puteţi să începeţi să scrieţi date în tabelă şi cu un click pe Add New Field adăugaţi coloane, câmpuri noi. Sau apăsaţi Tab după ce aţi scris într-un câmp şi veţi trece la altul. Să completăm acum câteva linii:

img22

Acum vom comuta în Design View. Ni se va cere să dăm un nume tabelei, să spunem persoane. Vom vedea ceva ca mai jos în stânga. E timpul să dăm câmpurilor nişte nume. Edităm acele câmpuri pentru a arăta ca mai jos în dreapta. După cum vedem, Access 2007 a intuit deja care sunt câmpuri text şi care sunt câmpuri număr. Putem lăsa chiar valorile implicite.

img23

În acest moment avem deja creată o bază de date cu o tabelă şi avem şi ceva date în această tabelă! Apăsăm CTRL+W ca să închidem tabela şi activăm tabul Create după care dăm click pe opţiunea Form, activă doar dacă e selectată tabela persoane. Cât de simplu e!

img24

Ce am obţinut? Un formular de introducere a datelor! Suntem în modul de editare. Putem să modificăm aspectul formularului. Iniţial formularul arată ca mai jos. Eu am schimbat doar titlul lui (se poate umbla la culori, texte, ordonarea câmpurilor, lungimea lor, aşezarea lor… tot felul!).

img26

Dăm un click pe prima opţiune din bara de instrumente pentru a comuta în Form View. Acesta este formularul de introdus date, în acţiune! Putem modifica datele introduse până acum iar dacă am ajuns la sfârşit şi mergem mai departe de sfârşit (în Access se poate :) ) vom crea de fapt o înregistrare nouă. În bara de sub formular vedem câteva lucruri interesante şi utile. Avem în primul rând o informare despre câte înregistrări sunt şi la a câta suntem noi acum în editare. Sunt săgeţi pentru a te deplasa la început sau la sfârşit, la înregistrarea anterioară sau cea următoare. Există şi acea săgeată spre dreapta cu un simbol galben lângă: un click acolo şi puteţi adăuga noi date.

img27

Salvăm şi acest formular, îi putem spune tot persoane, şi am încheiat partea introductivă: avem o bază de date cu o tabelă (în ea sunt datele) şi un formular de introducere a datelor. Desigur, datele pot fi introduse direct de la secţiunea tabele, în modul Datasheet View. Dar este mai elegant să construim un formular.

img28

Felicitări! Aţi supravieţuit introducerii. Ar rămâne însă un zbor prea deasupra temei dacă nu am încerca să fixăm şi unele noţiuni teoretice. Daţi pagina deci pentru foarte, foarte puţină teorie (veţi putea şi descărca baza de date exemplificată aici).


Pagini: 1 2

Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (33 evaluări, media: 4,39 din 5)
Loading...Loading...

2 comentarii

  1. ceapaev spune:

    Am o alta varianta. Am o tabela cu tarile si alta ci localitatile.
    Cum fac un formular ca si cel de mai sus, dar nu mai introduc de fiecare data tara si localitatea, ci le selectez din cele doua tabele.E mai rapid si mai sigur, pt ca odata create ce le doua tabele, nu mai tastez nimic.
    M-ar interesa tare de tot un asemenea exemplu.
    Multumesc.

  2. Mihail spune:

    Creezi un formular cu tarile si unul cu orasele.
    In formularul cu tarile il inserezi pe cel cu orasele ca un sub-formular.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *