Reclamele Google: family safe?


Reclamele Google sunt o modalitate pentru unele situri să îşi mai acopere o parte din cheltuieli. Este la fel şi pentru noi, dar sunt momente în care… ne fac de râs. Din când în când ne trezim cu reclame la produse pentru diverse… alungiri (ştiţi ce anume) sau link-uri ce caută să atragă cu cuvinte precum cele de mai jos. Ce frumoasă combinaţie ne e dată uneori pe Catholica.ro (în subsolul paginii)! Iar articolul dinainte de pe CNet.ro, cu tapeturi Mac, oferă legături foarte "inspirate".

img8

Am trimis un email la Google cu aceste plângeri, acum câteva luni, dar fără succes. Acum voi reveni şi dacă voi primi un răspuns voi specifica în acest articol. Când au fost probleme tehnice echipa Google pentru limba română mi-a răspuns mereu prompt. Nu şi când au fost astfel de probleme… mai de morală.

Poate vă întrebaţi: Nu are dreptul Google să afişeze ce vrea? Desigur. Dar trebuie să ştie clar ce vrea. Iar Google are o politică "family safe" în baza căreia îi atrage pe mulţi, inclusiv pe noi. Blogul oficial AdSense lămurea – din punctul nostru de vedere – ideea de "family safe" într-un material din noiembrie 2007. Voi copia textul pur şi simplu, sublinierile aparţinându-mi.

Many of our publishers regularly ask what is exactly considered adult or mature content by AdSense policies. It’s a lot easier to understand when we speak about family-safe content. As you may already know, only ads classified as family-safe will be displayed on AdSense publisher websites.

Our policy regarding adult or mature content may include any material that is not appropriate for all audiences. While this obviously includes full nudity or sexual activity, it may also include textually explicit sexual content, image or video content containing lewd or provocative poses, strategically covered nudity, see-through or sheer clothing, and close-ups of anatomy that would be inappropriate if shown nude. Additionally, topics such as sexual health and sex tips may be held to a higher standard of professionalism than content that isn’t bordering on mature.

While it’s not a sure test, we sometimes suggest that publishers ask themselves the following questions to determine if content is family-safe: Would I be comfortable viewing this content with my parents or children in the same room? Would I feel comfortable viewing this content if my boss walked up behind me while I had this content on my screen? If the answer to either of these questions is no, then it is likely that some advertisers would not be comfortable showing their ads on such content and we might consider it mature.

Pentru cei care ar prefera o traducere, sintetizez ideile: doar reclamele "family-safe" vor fi arătate pe siturile celor care afişează reclame Google. Aceasta înseamnă respingerea conţinuturilor ce nu sunt potrivite pentru toată audienţa (ştim bine că aceasta îi include şi pe copii, care navighează încă din primele clase pe web). Ultimul paragraf mi s-a părut cel mai clar, oricât de aproximativ ar fi ca principiu: Deşi nu este un test sigur, noi sugerăm celor care publică reclame să îşi pună următoarele întrebări pentru a afla dacă respectivul conţinut este family-safe: M-aş simţi confortabil văzând acest conţinut cu părinţii sau copiii mei în aceeaşi cameră? M-aş simţi confortabil văzând acest conţinut dacă şeful meu mi-ar trece prin spate în timp ce eu am acest conţinut pe monitor? Dacă răspunsul la oricare dintre aceste întrebări este nu, atunci este probabil ca unii dintre cei ce afişează reclame să nu fie încântaţi de ele iar noi să le considerăm ca fiind pentru adulţi.

Echipa – în special românească, de la – Google AdSense trebuie să fie mai atentă cu reclamele afişate. Sunt foarte sigur că – din păcate – problema expusă de mine mai sus îi deranjează pe puţini (câte bloguri româneşti nu ar merita în parte semnalarea, până dai de un videoclip sau nişte texte… "mature"), dar aceasta nu cred că ar trebui să fie un motiv pentru echipa românească să facă excepţie de la criteriile fixate internaţional. Desigur, anunţurile pot fi filtrate, dar nu înainte să iasă "porumbelul" sau "perla" de reclamă în sit. Iar la unităţile de link-uri nu există nici un mecanism de control.

Sper din inimă să pot reveni la acest articol cu veşti bune.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (1 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *