Google susţine web-prietenia


Google a lansat în această noapte un produs interesant: Google Friend Connect. Este vorba – foarte pe scurt – despre un instrument care va permite în viitor (dat fiind că acum e într-un fel de regim privat, bazat pe tu-înscrie-te-noi-te-primim-când-putem) oricărui sit să îşi adauge o dimensiune socială. Şi totul într-un regim pentru începători: click ici şi colo iar la final copiezi un cod pe care să îl introduci în propriile pagini. Cu siguranţă la un moment dat vor fi şi opţiuni avansate pentru cei cu pretenţii mai mari.

gfc

Despre ce facilităţi este mai exact vorba? Veţi putea vedea în interviul de mai jos. Când tocmai m-am obişnuit că Google pune la dispoziţie materialele video promoţionale şi în limba română (ca subtitrare text), situaţia nu s-a mai repetat. Dacă nu sunteţi foarte prieten cu limba engleză sau preferaţi să citiţi câteva rânduri în loc să urmăriţi câteva minute materialul video, iată pe scurt ideea. Google Friend Connect oferă webmasterilor o serie de module care să îi implice mai mult pe vizitatori. Să zicem că aveţi un sit cu reţete culinare sau cu articole despre grădinărit. Puteţi să adăugaţi un modul care să permită vizitatorilor să se "înscrie" la sit. De ce ghilimele? Pentru că de fapt vizitatorii nu îşi deschid noi conturi (asta le mai lipsea) ci asociază conturi existente (ex: cel Google) respectivului sit. Adică cu numele de utilizator şi parola de la Google se vor putea identifica în statutul lor de membri. Un alt modul va permite vizitatorilor-membri să comenteze şi să dea note. Să publice poze sau cine ştie ce alte operaţii.

La prima vedere am spune: păi majoritatea siturilor nu au deja aşa ceva? Astăzi multe situri se dezvoltă cu CMS-uri (gen WordPress) şi au implicit dimensiunea socială a comunităţii de membrii, comentariilor, notării… Desigur. Dar nu toate siturile din această lume sunt făcute cu CMS-uri. În plus, după cum spuneam, folosind Google Friend Connect o persoană va putea deveni membru la un anumit sit folosindu-şi de exemplu contul Yahoo! Dimensiunea socială merge însă mai departe: activitatea unui "prieten" – în acceptul Google Friend Connect – va fi reflectată în profilul lui din celelalte reţele sociale pe care le foloseşte (MySpace, Orkut…). O reclamă foarte bună, nu? În plus "prietenul" va putea oricând şi foarte uşor recomanda celorlalţi prieteni din reţelele din care face parte situl pe care se află la un moment dat şi care foloseşte Google Friend Connect. Mai multe în clipul următor (şi situl referit la început):

Vedeţi şi Campfire One: Google Friend Connect (pt. 1) şi Campfire One: Google Friend Connect (pt. 3) (probabil partea a doua urmează să apară).


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (1 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *