S/2: Disney, YouTube, Logouri


→ Începem cu o veste chiar de astăzi. Blogul oficial al Google ne anunţă că un parteneriat cu Walt Disney Company a condus la Walt Disney World Resort in 3D. Mai clar: în Google Earth acum poate vizita oricine celebrul Parc Disneyland.

img85

Nu ştiu câţi aţi avut ocazia să îl vedeţi cu proprii ochi (sau veţi avea), dar cu Google Earth puteţi sări distanţa geografică pentru o vizită destul de realistă. Sunt simulate 3D circa 1.500 de obiective din Disneyland, acordându-se atenţie până şi copacilor. Veţi putea vedea chiar şi carusele, ba chiar şi coşurile de gunoi de lângă ele. Totul este să aveţi Google Earth instalat şi să ducă memoria… la mine a ajuns rapid la 500MB de RAM ocupaţi. Dar a mers!

→ O altă veste interesantă am aflat-o mai întâi ieri de pe Google Operating System. YouTube a adăugat un sistem de comentarii nu la video ci în video. Ca autor al unui clip poţi să adaugi un fel de "bule" care să exprime de exemplu gândul cuiva care apare la un moment dat în clip. Dar partea interesantă abia acum începe: se pot adăuga şi elemente interactive! Da, clickabile! Aceasta înseamnă că poţi face un clip care în anumite momente să aibă link clickabil către mai ştiu eu ce… Dacă faci un clip despre siturile tale preferate, spectatorii vor putea ajuge la ele dând click în timp ce urmăresc clipul! Facilitatea poate fi creată şi pentru a crea un fel de "seriale" cu evoluţii diferite. De exemplu poţi face un tur al unei clădiri. Când ajungi la un hol dai posibilitatea spectatorului să dea click pe una dintre uşi: clickul îl va redirecţiona spre clipul cu camera pe care a ales-o. Sau o altă idee o vedeţi aici. Dacă aş fi inclus mai jos clipul nu aţi fi văzut notiţele, pentru că ele nu apar decât pe YouTube. Merită să daţi click ca să vedeţi noutatea.

→ În fine, să mai notăm că Google a făcut un concurs de logouri. Desenatorii: elevi din grades 10-12. Să îmi fie iertat dar nu ştiu dacă aceasta înseamnă clasele X-XII din învăţământul românesc sau altceva… Nu ştiu. Cert este că au avut talent participanţii. Un slideshow cu lucrările (puse în ordinea în care au fost alese de juriu) găsiţi aici. Câştigătorul pare a fi fost următorul logo. Dacă aveţi ceva timp merită să le vedeţi şi pe celelalte. (Nu aş vrea să par paranoic, dar principiul Google "do no evil" nu vă pare satirizat de ultimul e, roşu, care îmi pare un e cu corniţe şi codiţă?)

img86

Cam atât…

Notă: S/2 înseamnă "scurt pe doi" şi aici se reunesc semnalări de pe net ale unor subiecte care nu ar fi putut constitui material suficient pentru articole independente, dar nici nu am dorit să treacă nevăzute. Le-aţi putea numi flash-uri, noi le spunem S/2.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (Neevaluat încă)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *