Musaic Box: Cutia muzicală magică


De câteva săptămâni încoace, copiii noştri au descoperit la televizor o emisiune interactivă de desene animate la care se uită cu drag toţi trei – vârstele lor fiind de 10, 7 şi 3 ani. E destul de puerilă: le cere să bată din palme, să spună dacă au văzut pe ecran un anumit obiect… dar aventura este destul de incitantă şi partea care ne place cel mai mult nouă, părinţilor, este că prezintă o bucată dintr-o lucrare muzicală clasică, pe care o tot repetă de-a lungul emisiunii, astfel că copiilor li se imprimă în memorie şi îi familiarizează cu acest gen de muzică.

De la această introducere, doresc să trec la jocul pe care îl voi prezenta astăzi, care consider că poate avea acelaşi rol, de a-i familiariza pe copii cu diferite piese muzicale, de data aceasta dintr-o gamă mai largă decât cea din emisiunea Baby Einstein: de la "Mary has a little lamb" la "Dunărea albastră" a lui Strauss. Musaic Box ne invită la o aventură în casa bunicului personajului nostru, care i-a pregătit acestuia un cadou pentru ziua de naştere. Bunicul nu pare însă acasă, şi pentru ca să ajungă la cadoul promis îi cere nepotului să găsească bucăţi de partituri ascunse în diferitele încăperi ale casei. Unele dintre aceste bucăţi sunt mai la vedere, dar pentru a le găsi pe altele trebuie să mişcăm sau să combinăm diverse obiecte – ne ajută indicaţiile care apar în partea de sus a ecranului, sugerându-ne cam ce am putea face cu un anumit obiect.

img114 img115

După ce am obţinut toate bucăţile dintr-o partitură, trebuie să aranjăm în poziţia corectă nişte piese ca de Tetris în cutii muzicale magice, pentru a reface piesa muzicală şi a putea merge mai departe – primind o altă bucată de partitură sau o cheie de la o altă cameră. Avem până la patru interpreţi la diverse instrumente. Fiecăruia dintre ei îi corespunde o anumită culoare a semnelor de pe piese, şi unul dintre ei cântă linia melodică principală. Câteva instrucţiuni de la început ne învaţă cum trebuie folosită cutia şi apoi, odată identificată culoarea liniei melodice de bază, trebuie să aşezăm piesele care o conţin, în ordine, în spaţiul central – nu neapărat la acelaşi nivel pe orizontală.

img116 img117 img118

Este mai greu – dar nu imposibil, pentru auzuri mai formate – de dedus după ureche unde ar trebui amplasate bucăţile interpretate de ceilalţi instrumentişti acompaniatori, aşa că piesele rămase le vom putea aranja mai degrabă după forma lor. Trebuie să ţinem cont şi de faptul că un instrumentist nu poate interpreta două bucăţi deodată, deci nu pot exista în aceeaşi coloană două semne de aceeaşi culoare. Când spaţiul destinat pieselor ajunge mai mare, şi avem mai multe piese, se poate întâmpla să reuşim le aşezăm pe toate după formele lor şi respectând şi culorile, şi totuşi să nu fie bine. Ascultând melodia rezultată din combinaţia noastră putem simţi că ceva ceva scârţâie, şi trebuie să găsim o altă aranjare a lor. Sper ca, incitaţi de provocările acestui joc, copiii dumneavoastră să fie atraşi şi de muzică, şi să îi auziţi apoi fredonând diverse melodii – care pot fi şi reascultate ulterior. Succes!


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (Neevaluat încă)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *