Reguli pentru corespondenţă în Windows Live Mail


Probabil mulţi dintre noi suntem asaltaţi zilnic de numeroase emailuri: corespondenţă de la prieteni, în interes de serviciu, de la diverse grupuri de discuţie în care ne-am înscris… Şi am văzut persoane care îşi păstrează toate emailurile în Inbox, şi mai apoi se plâng probabil că nu apucă să le citească. Atunci când vedem o listă de 20-30 de emailuri necitite, sau poate mai multe, dacă nu citim poşta zilnic, ne cam piere cheful să le luăm pe fiecare la rând, sau să stăm să căutăm cu privirea care ne-ar putea interesa. Dar dacă am separa diferitele feluri de emailuri primite, vom observa mai uşor cele 2-3 emailuri venite de exemplu de la un anumit grup de discuţii, care ar putea fi important să le citim.

img22 img20

Eu folosesc de ceva vreme Windows Live Mail (pentru Outlook Express a acoperit Radu subiectul în 2004, aici). Mi s-a părut derutant faptul că nimic vizibil – sau uşor găsibil – nu îmi indica de unde pot să îmi creez reguli pentru corespondenţă. Apoi am sesizat spre capătul benzii din partea de sus a aplicaţiei, după butonul cu pensulă (ce permite schimbarea culorii benzii), un buton cu o iconiţă care poate să fie fişă, dosar sau mai ştiu eu ce altceva – dacă ţinem mouse-ul deasupra scrie Afişare meniu (Alt+M). Dând click pe el, se deschide un meniu în care găsim Aspect, Opţiuni, Opţiuni de siguranţă, Particularizare bară de instrumente şi în sfârşit cel care ne interesează pe noi: Afişarea tuturor meniurilor. Bifând această opţiune, apare deasupra benzii albastre un alt meniu în care găsim Instrumente şi în sfârşit Reguli pentru mesaje, unde ni le putem stabili sau modifica.

img21

Şi acum paşii:

1. Putem stabili una sau mai multe condiţii pe care trebuie să le îndeplinească un email pentru a se aplica asupra lui regula dorită: dacă vine de la o anumită persoană (pentru sortarea după persoane), dacă subiectul sau mesajul conţine anumite cuvinte (mesajele de pe grupuri au de regulă nişte cuvinte cheie în subject), dacă este marcat cu prioritate sau poate dacă are o dimensiune mare (util dacă vrem să identificăm rapid vizual fişierele cu ataşamente mari, să zicem peste 5MB).

2. Mai apoi selectăm una sau mai multe acţiuni care să li se aplice emailurilor: să se mute într-un anumit folder, la care îi putem da de exemplu numele Familie, Prieteni sau pe cel al grupului în care suntem înscrişi; să fie marcat cu o anumită culoare, pentru a-l scoate mai mult în evidenţă; să se răspundă cu un anumit mesaj automat…

3. Dăm un nume regulii, un nume sugestiv de preferinţă. Apoi putem aplica noua regulă pe Inbox, iar pe viitor ea va fi aplicată automat la primirea de emailuri. Când vom mai citi poşta emailurile sosite vor fi "prelucrate" în baza regulilor pe care le-am stabilit. Perfect!


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (2 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *