Email de la Opera (2)


În articolul anterior am setat clientul de mail, fără să ajungem să îl folosim. Dacă începem să ne citim mesajele o să observăm că Opera nu redă banerele HTML. O măsură oarecum extremă care nu permite autorilor de spam să verifice dacă aveţi o adresă validă de email.

Mai trist este că nu putem formata deloc mesajele pe care le scriem; această facilitate va veni abia cu Opera 10.

Se remarcă însă viteza şi consumul mic de resurse. Mesajele de pe server sunt limitate doar de viteza conexiunii, în timp ce mesajele locale se încarcă instantaneu. Consumul de memorie (faţă de Opera fără mail) e de cam 30 MB RAM, faţă de 60 MB Outlook (plus încă 40-50 MB pentru editorul Word).

Pentru corector ortografic va trebui să instalaţi Aspell, urmărind instrucţiunile de aici. Din păcate, dicţionarul de română este dintre cele cu "sînt".

Contacte

Opera presupune că dacă îi scriu cuiva înseamnă că îl cunosc, aşa că îl adaugă cu nume şi email la contacte. Unora li se va părea poate exagerat, dar pentru mine, care nu am răbdare să îmi construiesc o bază de adrese, este foarte util.

Mai rău e că nu există o modalitate directă de a importa contacte în format CSV sau de a construi o bază de date pe baza mailurilor existente. Există un progrămel numit coOpera care converteşte CSVuri în formatul Opera Mail. Presupun că şi un mass-email ar putea funcţiona la fel de bine.

În rest, putem seta pentru un contact până la două adrese de email, un site şi o poză. Există funcţie de autocompletare în câmpul "To", iar dacă avem două emailuri pe acelaşi contact putem alege emailul de destinaţie.

Panoul de contacte funcţionează ca un filtru: e suficient un dublu click pentru a vedea toate mailurile primate de la acea persoană. În anumite condiţii Opera Mail va arăta şi poza respectivei persoane, ca să ştiţi despre cine este vorba :) .

Editarea contactelor necesită însă cam multe clickuri deocamdată, aşa că probabil nu veţi avea în curând poze pentru toate contactele.

Note şi modele

Opera are de mai multă vreme un sistem de note ce ne permite să copiem fragmente de text de pe web pentru folosire ulterioară. Notele ţin minte pagina de origine, deci sunt puţin şi semne de carte. În sfârşit, un click dreapta ne permite să inserăm conţinutul unei note în orice alt câmp. Astfel o notă este şi un model ("template") pe care îl putem folosi pentru mailurile repetitive. Folosirea de modele este, din câte ştiu, imposibilă în Gmail şi cvasi-necunoscută în Outook (se poate prin funcţia Autocorrect din Word).

Calendar

Opera Mail nu are şi nici nu va avea în viitorul apropiat un calendar integrat. Dar, fiindcă suntem mereu în browser, ne putem folosi de resursele acestuia. În setările de calendar de pe GMail puteţi vedea linkurile publice şi private de Ical şi Html.

image

Putem face semn de carte pe linkul privat pentru a ne vedea oricând cu uşurinţă calendarul personal (fără editare însă).

Dacă folosiţi încărcat unul sau mai multe calendare GMail publice puteţi descărca un Widget Opera numit Time and Date 3.2 în care puteţi încărca unul sau mai multe calendare prin linkuri Ical. (nu încercaţi să încărcaţi un link de 2 ori: intrările se vor dubla). Rezultatul arată ca mai jos, şi va fi disponibil şi offline.

image

Concluzii

Dacă vă trebuie la birou o unealtă de organizare robustă, puternică şi (aproape) completă, va trebui să folosiţi în continuare MS Outlook (integrat cu Word pentru editare şi poate Windows Desktop Search pentru indexare).

Opera Mail are unele din calităţile necesare pentru a pătrunde într-un mediu productiv: este rapid, indexează bine mari cantităţi de date şi are unele automatizări utile. Însă, deocamdată, nu are nici urmă de editor HTML.

Dar dacă vreţi un client de email acasă, pentru a nu mai aştepta încărcarea lentă a paginilor de GMail sau Yahoo, atunci Opera Mail este o bună soluţie: va oferă în acelaşi pachet feeduri, (multiple conturi de) email, newsgroups, ba chiar un client de IRC. Va trebui însă să dedicaţi puţin timp pentru a vă obişnui cu interfaţa şi încă un timp pentru a găsi modalităţi de import al contactelor.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (Neevaluat încă)
Loading...Loading...

1 comentariu

  1. gxg spune:

    Pentru mailurile repetitive a aparut de curand un „experiment de laborator” in Gmail numit „Canned responses”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *