Totem Tribe: un Warcraft pentru începători


Totem Tribe este un extrem de captivant joc de strategie, cu o poveste fascinantă şi complexă, a cărei desfăşurare şi al cărei final diferă în funcţie de felul în care jucaţi. Fiecare nivel are câteva sarcini obligatorii, care ni se comunică pe parcurs şi apar scrise în partea de sus, dar şi anumite misiuni de care nu depinde încheierea nivelului, dar care vă pot aduce de exemplu puteri în plus, modificând desfăşurarea poveştii şi chiar şi finalul. Aşadar, chiar dacă la un moment dat vi se dă posibilitatea să treceţi la nivelul următor, ar putea util să mai rămâneţi la cel curent pentru a mai explora. Personajul principal în acest joc este Aruku, o tânără care este şefa Tribului Hawk. Lumea pe care o cunoaşte ea tocmai a intrat într-o nouă Epocă, a Cometei, care a ameninţat pacea de care se bucura tribul. Aruku simte că este de datoria ei să îşi conducă tribul spre glorie şi prosperitate, refăcând în acelaşi timp armonia planetei. Astfel porneşte într-o aventură care o poartă de pe o insulă pe alta, fiecare reprezentând un nivel.

tt12 tt9

Fiecare nivel presupune construirea unor clădiri şi antrenarea diferitor lucrători sau luptători. Astfel avem clădiri de tipul: colibă – pentru lucrători; baracă – antrenează luptători; atelier – furnizează echipamente mai bune pentru arcaşi; laborator – poate face să crească daunele produse de turnurile de luptă… Diferite tipuri de clădiri se tot adaugă pe parcurs, şi construirea unora necesită în prealabil construirea sau dobândirea anumitor facilităţi. În afară de turnuri, toate celelalte pot fi construite doar în preajma satului. Provocările cu care ne confruntăm la fiecare nivel presupun cel mai adesea lupta cu diferite creaturi – de la ciuperci umblătoare la umbre malefice – în general produse "pe bandă rulantă" de lăcaşul inamic, şi trebuie să ne dăm seama ce luptători şi ce arme le pot veni mai repede de hac. Dacă vă gândiţi la Warcraft, de exemplu, jocul este similar dar: 1. nu există cerinţa de a colecta resurse ca aur sau lemn, construcţiile realizându-se dintr-un "buget" aparent infinit, şi 2. grafica şi sunetele, chiar şi atunci când este vorba despre lupte şi omorâri, rămân într-o gamă potrivită şi pentru copii.

tt11 tt5 tt4

După ce v-aţi antrenat cercetaşi care să exploreze insula, este bine să vă antrenaţi la fiecare nivel toate felurile de luptători şi să faceţi toate cercetările şi îmbunătăţirile posibile. Aceasta deoarece se poate întâmpla ca tocmai pe când aţi crezut că aţi rezolvat problema, să fiţi luaţi prin surprindere de un atac imprevizibil, căruia să vă daţi seama atunci că nu îi puteţi face faţă. Dacă Aruku moare, trebuie să reluaţi de la început – din fericire doar nivelul respectiv; din păcate nu puteţi salva în cadrul unui nivel momentul la care aţi ajuns. Un alt "din păcate" este pentru faptul că atunci când avem de găsit mai multe obiecte de acelaşi fel – de exemplu 25 de cochilii – nu beneficiem de hint-uri, şi chiar se poate să trecem de multe ori pe lângă unele dintre obiectele căutate.

tt3 tt10 tt2 tt7

După o (prea) lungă serie de jocuri match 3 şi hidden object, Totem Tribe mi s-a părut o fericită noutate, un joc captivant, atât de captivant încât vă pune în pericol ore multe, inclusiv din noapte. Să nu spuneţi că nu aţi fost preveniţi 😉 . Dacă cumva vă blocaţi prin vreo insulă vă recomand această pagină care vă poate salva.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (4 evaluări, media: 4,25 din 5)
Loading...Loading...

1 comentariu

  1. radu.capan spune:

    Am să scriu un comentariu probabil mai lung. Am pornit jocul cu un oarecare interes dar şi cu o aproape-singuranţă că nu va fi ceva prea pasionant. Am sfârşit prin a mă ridica de la joc după câteva ore… (Şi credeţi-mă, sunt un mare zgârcit cu timpul meu, căruia îi aloc maxim timp pentru jocuri flash de 5-10 minute. Rar stau mai mult pe un joc.) Probabil amintirile vremii cu Dune şi Warcraft (mă refer la versiunile din anii ’90, habar nu am cum arată astăzi Warcraft) m-au făcut să merg înainte deşi primele nivele păreau foarte uşoare.
    Jocul se complică şi nivelele ajung să ia poate şi o oră. Mai ales când pierzi şi trebuie să îl reiei :). De mai multe ori eram cert pe victorie, am neglijat „apărarea” şi… venea surpriza neplăcută. Mai interesant este că, deşi la un moment dat puteam să jur că sunt la finalul jocului, după cea care credeam că a fost victoria finală s-a întâmplat ceva complet neaşteptat, trezindu-mă că de fapt, probabil, nici măcar nu am trecut de jumătate. Mai rar astfel de surprize, care sunt evident plăcute atunci când jocul e frumos şi ţi-ar place să continue.
    Fanii acestui tip de jocuri cu experienţă lungă (pe surate mai violente şi îngrijite grafic), nu-l vor gusta (ba chiar vor râde: nu poţi să desparţi muncitorii pe proiecte diferite; sau luptătorii să îi grupezi şi distribui pe diverse fronturi). Pentru alţii va fi însă cred un joc deosebit.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *