Google are ceva cu noi…


După cum spuneam şi cu câteva luni în urmă, Google nu pare să ne aibă la inimă. Cele peste 200 de articole pe care le-am dedicat produselor Google, reclama – sinceră – pe care le-o facem, nu contează. După ce am avut PageRank 5 de ceva vreme am ajuns rău de tot la PageRank 2! Se pare că linkurile spre CEL.ro ne-au descalificat deşi, dacă acela ar fi motivul, lucrul e mai mult decât discutabil. Problema e că Google nu dă explicaţii. PageRank-ul e moşia lor în care fac ce vor, cum vor, când vor, dacă vor. Solicitările mele via Google Webmaster Tools au rămas fără răspunsuri (după luni de zile!!!), căci ce contăm noi la ditamai Google?

imagine

Poate că începutul sună din genul “îmi iau jucăriile şi plec”. Că sunt supărat nu o ascund. Dar noi de schimbat nu vom schimba ceva. Linkurile publicitare vor rămâne până în august 2009 conform înţelegerii legale cu CEL.ro şi pe viitor vom scrie cu acelaşi entuziasm despre tot ce vine bun dinspre Google. Acest incident, neplăcut, nu îmi schimbă părerea despre serviciile Google. Nu sunt perfecte, au hibele lor, dar sunt totuşi de folos pe scară mare.

Şi la urma urmelor de ce ne deranjează un PR 2? În ultimele maxim două săptămâni, de la ultima actualizare a PR-ului, traficul ne-a scăzut cu 30%. Desigur, se pot identifica alte motive. Poate calitatea articolelor noastre a scăzut? Poate faptul că nu reuşim să publicăm foarte prompt? Se poate, dar influenţa e mică. În cea mai mare parte căderea noastră se datorează picajului în poziţia în rezultatele căutării pe Google. Da, traficul nostru majoritar vine dinspre Google, iar un PR 2 înseamnă că suntem mai greu de găsit. Partea bună este că acum un procent mai mare din vizitatori îl reprezintă publicul constant. (Nu neapărat cel prin RSS, care probabil ne vizitează rar.)

Poate totuşi într-un final voi primi un răspuns de la Google. Dacă vine, voi scrie despre el.

PS: Ştiu că în ultima vreme am publicat în calupuri (pe câteva zile) şi nu zi de zi cum ar trebui. Din păcate lucrurile nu se vor schimba prea curând. Nu doar că acum suntem în prag/perioadă de sărbători, dar diverse angajamente mă vor ţine destul de des, câteva luni, departe de CNet.ro, urmând să revin de fiecare dată când găsesc un răgaz. Sper sincer publicul nostru constant să crească, să reuşim să menţinem interesul găsind teme interesante (şi poate şi să găsim noi colaboratori). Săptămâna viitoare vom trece de pragul de 3.500 de articole!!!


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (2 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

7 comentarii

  1. gabi spune:

    Am auzit si eu mai multe cazuri in care anumite persoane/companii nu intelegeau niste lucruri legate de Google insa nu au primit niciodata un raspuns. Si sunt sigur ca asta e politica lor. Adica nu raspund decat probabil in situatii super importante.

    Insa eu am o parere foarte proasta despre Google din punctul asta de vedere.
    Incep sa acapareze tot mai mult din piata si serviciile lor devin tot mai folosite, insa aceste servicii, daca stam sa analizam, sunt din categoria celor care si colecteaza informatii pe langa ceea ce ofera. In acest fel o sa ajunga sa controleze o mare parte din piata fara a da explicatii altora.

    Am citit un articol scris de un strain care zicea ca a ramas fara banii din contul de google checkout pur si simplu. Contul lui a fost inchis si a primit o noficare de genul „contul a fost inchis din motive de securitate”. A cerut un raspuns insa nu a primit nimic. Tipul a pierdut o suma de bani nu prea mare, insa totusi a fost pagubit si sustinea ca nu a incalcat termenii si conditiile de utilizare. Nu stiu daca este o relatare adevarata, insa o esenta de adevar exista si ideea este ca sunt destule astfel de cazuri sau cel putin asa citesc prin diverse surse de informatii.

    Ar fi interesant sa auzim si pe aici daca s-au intamplat lucruri bune cu Google, sa auzim de la romani vreau sa zic, adica daca au patit-o si cei din Romania. Sau daca sunt multumiti de Google si pot nega cazurile astea dubioase care mai apar.

    Noroc.

  2. aerosoul spune:

    Serviciile Google sunt ok, pana dai de belele si ai nevoie de suport tehnic..

  3. Stefan Petre spune:

    Totusi, Google ca motor de cautare nu este serviciu pentru CNET, este serviciu catre vizitatori. Si faptul ca faceti ‘publicitate’ serviciilor si produselor Google nu trebuie sa afecteze page rank sau sa schimbe relevanta in cautari pentru ca lumea o sa migreze catre alt motor de cautare, chiar daca alternativele nu sunt performante.

    Pe de alta parte, traficul scade in general in aceasta perioada. Majoritatea clientilor mei au in primavara scaderi de trafic de aprox 20%. Nu toti, depinde de specificul paginilor.

    Oricum, recomand sa nu va bazati pe Google ca model de business. Incercati sa lucrati la brand awareness. Asta va protejeaza in mare parte. Un exemplu de afacere bazata pe Google a fost insoft.ro, si pentru ca au fost penalizati (nu cunosc motivele) au ajuns de la competitor pentru emag la a nu mai exista.

    Continuati sa adaugati articole interesante si nu aveti cum sa esuati.

  4. browsing dude spune:

    Poate e ceva temporar. Nu cred ca e doar de la link-uri platite, Google nu penalizeaza asa drastic chestiile astea.

  5. radu.capan spune:

    @Stefan Petre: Nu vroiam sa sugerez ca Google ne-ar datora PR pentru ca scriem despre. Depunctarea (simultana a mai multor situri in care am linkuri CEL.ro) a fost o chestiune manuala si aici ma intreb daca nu ar fi putut totusi evalua situl inainte de a penaliza la plezneala, in pripita. Celelalte situri si-au refacut in parte – doar in parte – PR-ul (am avut unul cu PR 6, acum de la PR 3 a urcat macar la PR 4). Dar CNet.ro de la PR 5 a scazut la 3 si acum la 2. In mod clar ceva provoaca depunctarea, dar de aflat ce pare imposibil.
    @Browsing: De peste sase luni am scazut de la PR 5 la PR 3, iar acum la PR 2. Eu nu vad ceva temporar in aceasta situatie.

  6. Constantin spune:

    Va salut,
    Daca îi deranjati pe „google” atunci…e bine!

  7. Alexandru spune:

    Keep up the good work!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *