Programe pentru contacte (II)


Spuneam anterior că am pornit în căutarea unui sistem de administrare a datelor de contact. Desigur, pentru mulţi telefonul mobil este suficient: în câteva secunde găseşti persoana şi o suni; pentru emailuri avem managerul de adrese fie din aplicaţia de email (Windows Mail, Thunderbird…), fie din clientul web (GMail, Yahoo…). Dar uneori îţi trebuie şi adresă fizică, şi alte date, sau toate acestea la un loc. O soluţie foarte bună mi s-a părut EssentialPIM, despre care am scris la începutul lunii. Am mers pe varianta portabilă pentru că îşi ţine toate datele în acelaşi folder. Avantajul? Am pus în DropBox – nu mă satur de el! mă ajută enorm – baza de date şi astfel o folosim în comun, şi eu şi soţia (desigur, se poate configura EssentialPIM şi în reţea, dar eu am preferat via DropBox).

 imagine

Cu Ctrl+4 puteţi sări direct la secţiunea Contacte. Ce are acest program în plus faţă de variantele prezentate anterior? În primul rând programul “vorbeşte” româneşte. Din păcate – ca la Efficient Address Book, gruparea contactelor este posibilă doar în versiunea comercială. Dar la EssentialPIM găsim ceva foarte important: câmpurile sunt editabile! Această facilitate vă permite să redenumiţi câmpurile implicite şi să vă adăugaţi oricâte altele. De exemplu eu am avut nevoie pentru grupul de copii de care ne ocupă (cateheză) să îmi pot nota telefoanele şi emailurile părinţilor. Vedeţi mai jos modificările efectuate. Este o libertate teribilă… Tot la avantaje am putea nota faptul că atunci când ai adăugat o dată (ex: ziua de naştere; dar poţi adăuga şi alte date, gen data căsătoriei) ea apare imediat în calendar şi se pot ataşa şi alarme, ca să fii sigur că nu uiţi să îţi feliciţi prietenii. Pe lângă “legarea” de calendar e utilă şi legarea sistemului de contacte de sistemul de email introdus de când cu versiunea 3.0. Căutarea, deşi nu la fel de complexă ca la EAB, este suficientă. Iar un ultim lucru: EPIM permite exportul datelor inclusiv în format HTML. Aproape că i-aş putea spune soluţia perfectă… lipseşte gruparea contactelor. Oricum, pentru moment e soluţia adoptată.

imagine

Dacă aveţi alte idei / folosiţi alte programe pentru aceleaşi scopuri nu ezitaţi să ni le împărtăşiţi prin comentarii.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (5 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

2 comentarii

  1. Silviu spune:

    Eu folosesc Chaos Manager (chaosmanager.net), are incluse gruparea contactelor, un calendar care la pornirea programului anunţă ce persoane îşi sărbătoresc zilele de naştere (dacă au fost trecute), un notebook, un calculator, şi posibilitatea de a salva datele pe un server ftp, de unde se pot sincroniza etc.

  2. andrei spune:

    De ce nu Excel? :)

    Este cat de versatil vrei.

    Permite sa creezi grupuri de contacte (pe linie) sau de campuri (pe coloana) pe care sa le ascunzi atunci cand te incurca (selectezi linia/coloana apoi din meniul tools alegi group and outline).

    Poti crea filtre.

    Poti crea cu usurinta (prin functia concatenate) liste de mail.

    Recunoaste formatele mailto si http ca linkuri.

    Poti sa timiti mailuri direct din aplicatie folosind macrouri (poate nu e o idee buna dar de putut poti).

    Importa/ exporta in format CSV, folosit de mai multi clienti de mail.

    Si … ca si EPIM … permite export in format html. :) :)


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *