Cum să ai timp pentru… orice!


Aşa se intitulează un articol de ieri de pe SmashingMagazine. Nu este tocmai genul de articole pe care să îl semnalăm aici, pe CNet.ro, dar o fac pentru că ştiu că mulţi se plâng astăzi că nu au timp să facă (să facă în general sau să facă ce le-ar place în special). Câte unul mă mai întreabă: cum rezişti să le faci pe toate (Catholica.ro, CNet.ro, celelalte multe situri, jobul propriu-zis, familia cu trei copii, activitatea de cateheză în parohie…) iar răspunsul meu ar putea fi “dacă aş respecta ce se spune în articol aş putea rezista să fac şi mai multe” :) . Nu sunt un exemplu de organizare, dar sunt destul de fixist şi… dar cred că vă interesează articolul cu pricina, nu?

imagine

Articolul How To Find Time For… Everything! oferă 16 sfaturi utile. Deşi sună, nu e genul de literatură “n paşi pentru (puneţi aici orice, relaţii, viaţă, familie, carieră) excepţională”. Nu există reţete, nu există scurtături. Personal, oricui vrea mai mult de la el îi recomand  7 Habits a lui Covey (în româneşte Eficienţa în 7 trepte, negativ recenzată pe BookBlog.ro) dar iar alunec spre ce cred eu. Ce crede autorul articolului? Rezum, căutând să nu spulber interesul pentru lectura lui integrală:

  1. Fiţi organizat: a căuta unde ai pus nu ştiu se poate solda periodic cu mult timp consumat inutil.
  2. Separaţi spaţiul de lucru de orice alt spaţiu: cu alte cuvinte nu şi masă de socializare şi masă de lucru şi depozit temporar de cărţi.
  3. Folosiţi instrumentele moderne de managament ale timpului: este citat Remember the Milk, lăudat şi de noi, dar sunt atâtea altele. Personal mă ajut de Google Calendar şi PIM-uri.
  4. Fixaţi obiective: uh, altfel te bate vântul, nu controlezi tu ce se întâmplă.
  5. Fixaţi termene limită: la români e mai greu? nu cred…
  6. Plănuiţi din timp: sau cum spune Covey, nu mergeţi doar după urgenţe ci căutaţi să vă mutaţi în Cadranul II.
  7. Prioritizaţi: nu toate sarcinile au acelaşi nivel de urgenţă şi/sau de importanţă.
  8. Delegaţi sarcini: nu pentru a scăpa de lucru 😉 .
  9. Optimizaţi-vă procesul: împreună cu alte puncte de mai jos intră la “ascuţirea fierăstrăului”, cum spune acelaşi Covey.
  10. Învăţaţi să spuneţi “nu”: mda, unii trebuie să înveţe să spună “da”, dar pentru cei serioşi a refuza e uneori o problemă dificilă (ce atrage un volum de muncă peste puteri).
  11. Aflaţi când lucraţi cel mai bine: eu unul seara-noaptea.
  12. Fixaţi-vă un program regulat de lucru: normal.
  13. Nu pierdeţi vremea: cu atâtea ispite… de câte ori vă verificaţi emailul în 10 minute?
  14. Evitaţi multitasking-ul (lucrul simultan la mai multe proiecte): nu că creierul nu ar suporta, pe perioade scurte.
  15. Faceţi frecvent pauze: ştiţi doar că “pauzele dese, cheia marilor succese” – unii iubesc acest principiu şi o ţin într-o pauză generalizată.
  16. Maintan: s-ar traduce prin auto-întreţinere? oricum, e tot la capitolul “ascuţirea fierăstrăului”.

Sper ca versiunea scurtă de mai sus să vă incite spre a citi in extenso articolul original. Asta dacă doriţi să aveţi timp pentru… orice (orice… este bun).


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (6 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

3 comentarii

  1. m1ha1 spune:

    Foarte util articolul, recenzia la obiect. O intrebare: PIM e Personal information management?

  2. radu.capan spune:

    Da. Am folosit C-Organizer Pro apoi EssentialPIM. Revin la primul pentru ca am licenta si e evident mai complex decat versiunea free de la EssentialPIM (pana cand, poate candva, voi achizitiona o licenta pt acesta).


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *