Pentru webmasteri: 10 sfaturi


Sunt sute de astfel de articole pe web, nu? Mă opresc însă încă o dată la SmashingMagazine, unde a apărut astăzi articolul 10 Useful Usability Findings and Guidelines. Într-o mare de articole similare acesta mi s-a părut interesant şi voi încerca să rezum câteva sfaturi, ca o invitaţie spre a parcurge întregul articol. Sunt chestiuni simple, dar bazate pe studii de specialitate (majoritatea statistice, altele legate şi de psihologie). Astfel, primul sfat dat este să punem descrierile la câmpurile unui formular deasupra şi nu în lateral. Privirea internautului parcurge formularul de sus în jos şi punerea lor în linie pe verticală este cam convenabilă pentru el.

imagine

O altă observaţie este că dacă aveţi în design un om (fie el şi bebeluş, vezi mai sus) care priveşte într-o parte, şi privirea navigatorilor va merge în acea direcţie. Este deci o bună modalitate de a indica spre titluri. Al treilea sfat mi se pare foarte important: calitatea designului este un indicator al credibilităţii. Aş comenta câteva aspecte: mai întâi că astăzi este foarte uşor să ai un design de calitate, dat fiind cantitatea mare de template-uri şi folosirea pe scară mare a unor CMS-uri gen WordPress, Joomla, Blogger ş.a; problema este că tocmai de aceea se întâmplă frecvent să găsim situri ce are super ca design dar în spate este un conţinut fie de doi lei, fie conţinut înşelător (gen “firme” de webhosting cu o pagină atrăgătoare şi servicii slabe sau chiar inexistente). Pe de altă parte am găsit de mai multe ori situri cu un conţinut excelent, dar un design antic – “nu pot mai mult, dar conţinutul contează” e fals. Trebuie să poţi. Altfel e ca şi cum ai avea o casă neîngrijită şi te miri că nu te vizitează prietenii mai des.

Altă observaţie: majoritatea internauţilor nu derulează în jos în pagină (când sunt în stadiul de “frunzărire”). Aceasta nu înseamnă că totul trebuie înghesuit în vârful paginii ci doar că respectivul spaţiu trebuie folosit cu cap: acolo trebuie să găseşti rapid informaţii de bază precum numele sitului, un slogan, o structură (dată de meniu) care să detalieze dintr-o privire conţinutul. Aici mulţi pierd cu antete (header-uri) foarte foarte înalte. Ca design poate că arată bine, dar există riscul ca altceva navigatorul să nu mai vadă. În fine, sfaturile continuă şi cu alte lucruri utile (ex: ştiaţi că pentru căsuţa de căutare idealul de lăţime este 26 de caractere?). Dacă veţi citi articolul – mă refer la webmasteri – sunt sigur că veţi descoperi unele lucruri pe care le faceţi deja (conştient sau nu), dar veţi şi avea ocazia să aflaţi lucruri noi şi să vă schimbaţi practici greşite.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (2 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *