Cu Anka în rezolvarea misterelor


Jocul intitulat simplu Anka îşi ia numele de la… un băiat. Anka locuieşte într-o căsuţă, în pădure, împreună cu părinţii săi. Dacă la început gustăm din viaţa lipsită de griji a unui băiat pentru care curtea şi grădina sunt totuna cu pădurea, acţiunea se complică mai apoi, el având de rezolvat câteva mistere pentru a-şi salva părinţii. Este un joc de tipul point and click, în care avem şi de găsit 40 de ouă, de exemplu, dar mai apoi şi acţiuni ce au o înşiruire logică, prin care trebuie să realizăm o sperietoare de ciori sau să reparăm o barcă. Intervin de asemenea numeroase şi interesante mini-jocuri, destul de natural integrate în desfăşurarea acţiunii, pe care le putem relua apoi din meniul principal, având acum mai multe nivele de dificultate.

imagine imagine

Beneficiem de un Help care se reîncarcă periodic, dar care nu ne arată de exemplu unde sunt exact ouăle, ci doar că trebuie să le căutăm prin tufişuri şi copaci. Unele nici măcar nu sunt la vedere, ci trebuie să scormonim printre frunze – dăm click până când nu mai cade nici o frunză, şi atunci se descoperă oul căutat. De asemenea, putem aduna în inventar diverse obiecte cu care să acţionăm asupra locurilor în care apar două rotiţe în mişcare. Alteori trebuie să mutăm diferite obiecte pentru a găsi sub ele ceva ascuns – jocul se aseamănă mult din acest punct de vedere cu "viaţa reală", în care cauţi peste tot un obiect şi nu îţi sclipeşte nimic ca să îţi arate unde e. Cu toate acestea nu devine un joc prea dificil, ci mai degrabă unul antrenant, în care ni se cere să ne gândim logic: "mai am obiectele acestea, ce aş putea să mai fac cu ele?"

imagine imagine imagine

E drept că nu vom aduna în inventar toate obiectele pe care le găsim în jur, ci doar atunci când ceva ne sugerează că am putea avea nevoie de ele. Şi dacă dorim să ne întoarcem într-o scenă în care în acel moment nu avem nimic de făcut, ni se spune lucrul acesta. Interacţionăm pe parcursul jocului cu diferite personaje cu care dialogăm, pe care le ajutăm sau care ne vor ajuta pe noi. Una dintre provocările interesante este de exemplu aceea în care îi furnizăm şerifului dovezile care ar duce la dovedirea nevinovăţiei mamei lui Anka într-un caz de crimă: trebuie să îi arătăm dovezile într-o ordine logică, altfel nu va înţelege nimic. Grafica frumoasă, personajele care vorbesc şi bogăţia de sunete create special pentru joc contribuie la atractivitatea lui. Succes!


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (5 evaluări, media: 4,80 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *