De criză: sit, domeniu, email şi găzduire cu doar un dolar şi o după-amiază liberă


Vă trebuie: un card valid pe care să aveţi cel puţin un dolar, cunoştinţe de engleză cât să citiţi 3-4 tutoriale şi cunoştinţe de Internet cât să vă descurcaţi cu o interfaţă web.

Pasul 1: Cumpăraţi domeniul

Am ajuns să fac lucrurile care au dus la acest articol mai mult în joacă. Căutând pe GoDaddy.com cât ar costa diverse domenii, am văzut cu surprindere că domeniile .info costă 0.85 USD (1 USD cu taxe). E adevărat că asta se aplică doar în primul an (din al doilea plăteşti 10 USD cu taxe) dar chiar şi aşa nu e de lepădat.

Cum se face: intri pe GoDaddy.com, cauţi domeniul numedorit.com şi vezi ce domenii sunt libere. Apoi urmăreşti paşii ceruţi de sit şi achiziţionezi domeniul.

clip_image002

Atenţie, modelul de afaceri al celor de la GoDaddy pare să fie de a băga pe gât şi alte servicii plătite decât doriţi să achiziţionaţi. Aşa că, înainte de a vă înscrie, asiguraţi-vă că sunteţi/aveţi lângă dumneavoastră un vorbitor de engleză şi aveţi un cont de email de rezervă. Apoi, când vă înscrieţi, asiguraţi-vă că: nu achiziţionaţi mai mulţi ani decât doriţi, nu achiziţionaţi alte servicii, nu acceptaţi să primiţi corespondenţă de la Godaddy şi nu lăsaţi adresa principală de mail (deoarece va fi făcută publică în registrul deţinătorilor de domenii).

Pasul 2. Construiţi situl

Intraţi pe Weebley.com, înregistraţi-vă şi faceţi-vă situl. Weebley este un serviciu care oferă construcţie şi găzduire de situri. Interfaţa este extrem de simplă, alegeţi o temă, trageţi diverse elemente de design în pagină şi cam atât. Sună ciudat, dar serviciul e atât de bine ţintit spre începători încât … e aproape imposibil să greşeşti.

Rezultate neplăcute puteţi obţine cel mult dacă înlocuiţi imaginea implicită dintr-o temă cu o imagine de altă dimensiune. Variata gratuită pune un logo mic la finalul fiecărei pagini. Puteţi încerca să ascundeţi acest logo (cum am făcut eu pe tiut.info) sau puteţi upgrada la serviciul plătit.

Pasul 3. Legaţi domeniul de sit

Weebly vă recomandă să cumpăraţi domeniul prin ei, dar din păcate nu oferă domenii .info. Totuşi urmând acest tutorial puteţi să legaţi domeniul înregistrat la GoDaddy de situl găzduit pe Weebley.

Setările pe Godaddy sunt un pic complicate, dar nu imposibil de făcut. Atenţie însă, "Total DNS Control" nu se (mai) găseşte unde spun tutorialele de pe net ci pe ruta „Manage my Domains” –> „Dashboard” .

clip_image004

În plus, am avut probleme să accesez Dashboard-ul mai mult decât odată. De pe web am înţeles ca ar fi o problemă de setare de browser (memorie cache etc). Eu unul nu am putut să îmi setez browserul cum trebuie dar am pe laptop un Firefox portabil care şterge absolut orice date personale şi acesta a funcţionat. La fel de bine puteţi folosi şi browserele de pe PC-urile prietenilor…

Pasul 4. Creaţi un cont de email nume@domeniuldorit.info

Întâi este nevoie să vă faceţi un cont pe Google Apps Standard Edition în care aveţi grijă să indicaţi corect numele domeniului. Apoi, urmând acest tutorial, îi puteţi dovedi lui Google că deţineţi domeniul. În sfârşit, folosind indicaţiile din cadrul interfeţei de administrare sau de aici puteţi să vă direcţionaţi mailul către Google.

Google Apps oferă 7 giga de mail pe serverele lor ceea ce este de 14 ori mai mult decât am eu la birou şi de 7 ori mai mult decât are întreaga firmă a unui prieten. Puteţi să vă citiţi mailul într-un client local (prin POP sau IMAP) sau puteţi folosi interfaţa web. Deasemenea aveţi acces la Google Calendar (cu notificări SMS!), Google Docs şi Google Sites.

Google ne „oferă” şi câteva impedimente menite să ne tenteze să trecem la varianta „Premier” (plătită). În primul rând accesul e îngropat relativ adânc în sit. Puteţi, deşi nu recomand, să creaţi url-uri gen mail.numesit.info sau calendar.numesit.info – dezavantajul este că vă vor trebui logări multiple (una pentru fiecare aplicaţie), ceea ce e incomod. Mai simplă mi se pare crearea unui link scurt uşor de memorat pe TinyUrl, gen tinyurl.com/numeales.

clip_image006

Alt inconvenient este că nu ni se oferă acces direct pe alte servicii Google cum ar fi Google Analytics şi Google Webmaster Central. Desigur, putem folosi alt cont Google, dar, iarăşi, e uşor incomod.

Pasul 5. Puţină optimizare

Weebley este gândit spre a fi „prietenos” cu motoarele de căutare. De exemplu, dacă doriţi să trimiteţi un sitemap către Google sau Bing, puteţi găsi unul gata creat la adresa numesit.info/sitemap.xml. Puteţi folosi tutorialele Weebley pentru a vă înregistra atât pe Google Analytics cât şi Google Webmaster Central. Pe Webmaster Central puteţi, printre altele să indicaţi Google că situl dumneavoastră ţinteşte publicul românesc; în teorie asta va face ca situl dumneavoastră .info să fie tratat ca un sit .ro.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (8 evaluări, media: 4,88 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *