Soluţii free pentru activitatea online… stocare şi editare documente


În articolele anterioare (aici şi aici) am arătat câteva soluţii de realizare a site-urilor de prezentare. În studiul meu de caz, persoanele implicate trebuie să colaboreze, punându-şi în comun documentele. Am ales ca documente fişiere text, calcul tabelar, prezentare şi imagini. Prima variantă, Microsoft Office Live Small Business, foloseşte ca soluţie de stocare Office Live Workspace. Atenţie, cei de la Microsoft nu oferă suport decât pentru browserele IE 6, 7, 8 şi Mozilla Firefox. Pentru moment, este doar o soluţie de stocare, pentru că editarea nu este chiar online… prin intermediul lui Office Live Update puteţi accesa spaţiile de lucru de pe web şi edita folosind aplicaţiile clasice Office Word, Excel şi PowerPoint. Situaţia se va schimba odată cu lansarea Office 2010, undeva prin iunie a.c. Pentru cei care folosesc zilnic produse Microsoft nu cred că ar fi o problemă să utilizeze stocarea din Office Live Workspace.

imagine

Detalii privind stocarea: spaţiul oferit 5 GO, fişierele trebuie să aibă maxim 25 MO, se pot încărca mai multe tipuri de fişiere, de la documente Microsoft Office la imagini şi fişiere PDF, pentru protecţia Dvs, nu se permite încărcarea de fişiere care ar putea cauza probleme de securitate, de exemplu fişiere .exe (conform descrierii de pe site-ul lor) – dar puteţi introduce fişiere executabile în arhive (am încercat cu .zip şi merge). Un element interesant de utilizat este zona de spaţii de lucru, unde găsiţi diferite şabloane grupate funcţie de destinaţia activităţii Dvs (în cazul meu, activitatea şcolară).

imagine

De exemplu, orarul, l-am găsit facil la modul de folosire însă cu probleme la exportul în Excel sau transferul în Outlook. Poate am greşit eu undeva… mai testez şi revin cu scuzele de rigoare. Ştiu că stocarea şi editarea a fost punctul de plecare, dar m-a interesat şi modalitatea de colaborare. Vizualizarea (este permisă şi conturilor non-Microsoft), comentarea şi editarea (doar conturilor Microsoft) le-am făcut în paralel, şi a mers în timp, cât de cât, real, cu întârzieri foarte mici la deschiderea în aplicaţii.

Am văzut că sunt câteva universităţi din ţară care au apelat la Microsoft Live@edu… am înţeles că este free… şi sunt curios cum se mişcă “în timp real”.

O altă variantă ar fi Google Docs. Dacă e vorba de stocare… spaţiul de stocare gratuit este specific fiecărui produs. Picasa Web Albums oferă spaţiu de stocare de 1 GO numai pentru fotografii şi videoclipuri. GMail oferă un spaţiu de peste 7 GO (în continuă creştere) rezervat numai pentru mesaje GMail. Google Docs vă oferă 1 GO pentru orice: toate documentele, foile de calcul, prezentările şi fişierele încărcate. Spaţiul de stocare gratuit pentru un produs nu poate fi utilizat sau transferat către un alt produs.

Pe partea de documente, Pachetul oferit este clasic: Document, Spreatsheet, Presentation. Se caracterizează prin simplitate, ca să nu spun că este mai aerisită (aşa cum ar trebui să fie o soluţie web), însă partea de colaborare între potenţialii utilizatori a făcut să o consider o soluţie potrivită zonei de small business, unde acest mod de lucru este predominant. Un element de noutate este crearea de formulare. Chiar îmi doream aşa ceva într-o astfel de zonă. Dacă crearea de site-uri nu mi-a plăcut la Google, partea de editare se merită. Pentru o editare online chiar arată foarte bine (şi chiar ar fi interesantă o comparaţie cu Office Web Apps când o să scape de Beta), dar pentru un utilizator ceva mai avansat, varianta de editare online oferită nu ştiu dacă o să-l determine să renunţe, deocamdată, la Microsoft Office sau OpenOffice.

Însă, aşa cum spuneam despre colaborare… documentele le-am putut controla mai bine: editarea on-line, merge pe mai multe browsere, pot cere să am drepturi de editare asupra unui document, publicarea ca pagină de web sau postarea pe blog.

imagine

Totuşi, la final cred că am să recurg la un surogat… Plecând şi de la un studiu ClickStream, trebuie să recunoaştem supremaţia în utilizare a produselor Microsoft… dar dacă mă gândesc şi la atuurile oferite de Google Docs pe partea de colaborare, mă bucur că există soluţii de compromis, gen OffiSync. Aşa că, la final, aleg stocarea prin Google iar editarea o fac prin OffiSync, tot cu Microsoft Office.

Datorită complexităţii pachetului oferit, las pentru data viitoare varianta Zoho. Cred că ar fi interesant de verificat modul în care se pun de comun acord aplicaţiile oferite online.

Matran-Dan Florin

P.S. Atenţie la tutoriale… :)

[Dacă doriţi să publicaţi şi Dvs articole pe acest sit contactaţi-ne. Ne-am bucura şi am fi onoraţi. Acceptăm guest posts în anumite condiţii.]


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (5 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *