Strimko: un Sudoku cu lanţuri


Am dat întâmplător zilele trecute peste un nou joc numit… Strimko. Ciudat, dar pe Wikipedia nu am găsit nimic despre el. În sine este un Sudoku cu o regulă alterată. Aceasta înseamnă că, similar, pe linii şi coloane nu se poate repeta aceeaşi cifră, dar dacă la Sudoku mai apare regula nerepetării într-un careu, la Strimko nerepetarea trebuie să fie pe “lanţul” ce uneşte un set de căsuţe (în captura de mai jos căsuţele sunt de fapt cercuri). O mică variaţie dar câtă prospeţime aduce! Dacă vă place Sudoku vă va place şi Strimko! Iar dacă nu aţi mai jucat Sudoku, de ce să nu încercaţi acum Strimko?

imagine

Să vedem spre exemplu careul zilei, prezentat mai sus. Prima observaţie pe care o facem este că pe a doua coloană trebuie să fie un 4 (fiecare linie şi coloană trebuie să aibă toate cifrele). Pe prima poziţie în coloană nu poate să fie (există un 4 în acea linie), deci obligatoriu între 1 şi 3 va fi acest 4. Nu rămâne decât că sus în linie e 2. Deja avem situaţia din captura de mai jos, stânga. Acum ne concentrăm pe a doua linie. Pe poziţia trei şi patru din acea linie nu putem avea 4, pentru că fac parte dintr-un lanţ ce are deja 4. Înseamnă că pe prima poziţie avem 4. Unde nu mai avem 4? Pe ultima linie. Cum prima coloană are 4, a doua are 4, a patra are 4, nu rămâne decât că pe linia patru avem un 4 pe poziţia a treia. Deja avem situaţia din captura de mai jos, centru. Acum să ne concentrăm pe lanţul ce începe cu 4 (începe din linia a treia, coloana a doua). În acest lanţ, următoarele două poziţii nu pot să fie decât 2 şi 3 sau 3 şi 2, pentru că ele lipsesc din linia a doua unde avem deja 4 şi 1. Ce înseamnă? Înseamnă că lanţul ce începe cu 4 se va termina cu 1 (pe linia a treia, coloana a patra). Dar şi pe linia a patra trebuie să fie un 1. Pe ultima poziţie nu se poate (pentru că pe coloana a patra tocmai am pus un 1), deci nu poate fi decât pe prima poziţie (linia a patra, coloana prima). Mai rămâne un 1 de pus. Păi prima linie întâi nu are 1. Cum coloanele prima, a doua şi a patra au 1, înseamnă că vom pune 1 pe prima linie la intersecţia cu coloana a treia. Gata, am pus toţi de 1. Deja avem situaţia din captura de mai jos, dreapta.

imagine  imagine imagine

De acum lucrurile sunt foarte simple. Avem lanţuri cu trei elemente completate, mai lipseşte al patrulea. Şi uite aşa ajungem la soluţia finală:

imagine

Am mers pe problema simplă, dar există şi nivelurile mediu şi dificil! Dacă doriţi, puteţi salva ca PDF careul, pentru a-l rezolva, tradiţional, cu creionul pe foaie. Mergeţi aici pentru a găsi câte un careu nou (de fapt trei careuri noi) strimko în fiecare zi!

PS: De pe Strimko.com puteţi cumpăra şi un joc pentru PC pe aceeaşi idee.

imagine imagine


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (4 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *