File personalizate în Office 2010


O facilitate despre care am aflat doar recent, dar mi se pare extraordinară – pentru cei care folosesc la modul serios MS Office -, este crearea de file personalizate (sau taburi, sau cum doriţi să le spuneţi). Ca unul care folosesc multe macrouri scrise de mine, pentru nevoile mele, a le avea într-o filă alături de alte funcţii pe care le consider utile dar nu apar deja, mă poate ajuta la productivitate. Păcat că MS Office 2007 nu oferă de asemenea aşa ceva… Dar să vedem cum se face. Totul porneşte de la un click dreapta undeva pe o filă: din meniul care apare alegem Customize the Ribbon…

imagine

Vom vedea ceva ca mai jos. În dreapta sunt toate filele, cu grupurile lor. Avem şi un buton New Tab. El va face magia adăugării unei noi file, implicit cu un nou grup (gol).

imagine

Mai rămâne să “populăm” fila cu ce dorim. Putem alege de exemplu în stânga Commands Not in the Ribbon şi să adăugăm neştiutul calculator din MS Word. Putem să adăugăm macro-uri, după cum spuneam mai sus. Şi orice altceva dorim să avem acolo la îndemână. De asemenea putem alege iconiţele (din cele câteva zeci propuse – nu văd să se poată lua o iconiţă de exemplu de pe harddisk).

 imagine

Şi uite aşa în MS Office putem avea fila personalizată după cum dorim noi :) .

imagine


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (4 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

1 comentariu

  1. S.D. spune:

    M-ar fi interesat să știu mai multe despre acele macrouri, însă nu am citit tot ce-ai scris despre MS Office. Revin cu o cerință dacă nu găsesc nimic. Mulțumesc!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *