Sfârşitul unui site, blog sau proiect web personal


O întrebare provocantă pentru bloggeri: V-aţi pus vreodată problema cum să "scăpaţi" de un blog sau un proiect web personal? Ce aţi face dacă aţi şti din timp că după o anumită perioadă de timp din diferite motive nu veţi mai putea/dori întreţine un blog personal? Cum aţi face despărţirea cât mai plăcută dvs. sau mai ales cititorilor? Poate v-aţi plictisit să scrieţi tot mereu despre aceleaşi teme? Sau a intervenit o situaţie neaşteptată în viaţa dvs. cea de toate zilele astfel încât trebuie/doriţi să stabiliţi alte priorităţi? Pentru toate probabilităţile amintesc cinci modalităţi de încheiere a unui proiect web personal.

clip_image0021. Păstrarea site-ului pe post de arhivă

Oare cât de des navigăm pe web şi dăm de unele site-uri care după conţinut sunt foarte interesante dar dacă ne uităm la data ultimei postări observăm că sunt abandonate de mult timp. După părerea multora este modul cel mai elegant: conţinutul rămâne la adresa cunoscută, autorul scrie un mesaj de bun rămas, funcţia pentru comentarii este închisă. Costurile găzduirii pot fi acoperite prin postarea unor reclame inserate în limita decenţei.

clip_image0042. Redirecţionarea spre un nou proiect

Probabil modul cel mai răspândit şi benefic pentru un bloggeri cu idealuri. De regulă blogurile sunt citite de persoane cu aceleaşi interese. Cititorii fideli vor fi curioşi de schimbarea pe care aduce autorul şi vor urma linkurile spre noile sale articole. Astfel un posibil nou proiect va avea un start de bun augur.

clip_image0063. Căutarea unui "moştenitor"

Ar fi modul ideal dacă nu ar implica şi cele mai multe bătăi de cap pentru autorul însuşi: Cum să găsească o persoană sau un grup de persoane dovedind seriozitatea necesară să ducă mai departe proiectul bazat totuşi pe un anumit stil? Cum se face transferul de la vechiul spre noul autor? Dacă site-ul aduce un anumit profit se poate angaja un editor care să se ocupe de conţinut. Posibil este şi un parteneriat cât mai echitabil cu un alt blogger axat pe aceeaşi nişă.

clip_image0084. Lichidarea site-ului

Cea mai simplă cale: conţinutul este şters, contractul de găzduire este desfăcut, numele domeniului este liber. Totodată este însă şi cea mai neserioasă modalitate de a duce la bun sfârşit un blog. După ce s-a format un nucleu de vizitatori care apreciază munca autorului, după ce mulţi şi-au pus un semn de carte spre articolele utile lor, acum pur şi simplu textele s-au volatilizat. Încrederea în autor s-a dus, acesta s-a compromis definitiv iar un nou start va fi aproape imposibil.

clip_image0105. Vânzarea site-ului

În anumite cazuri, dacă numele site-ului (domeniul) este foarte cunoscut iar conţinutul se potriveşte ca o mănuşă acestuia, ar putea constitui varianta cea mai profitabilă pentru autor. Dar este o sabie cu două tăişuri: majoritatea celor au reuşit să vândă un astfel de proiect nu au mai avut şansa unui nou start. Majoritatea cititorilor uită numele autorului iniţial şi nu mai urmăresc evoluţia sa. Iar profitul bănesc este temporar şi în Europa prea mic pentru un trai fără griji pe o perioadă de timp îndelungată.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (3 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

2 comentarii

  1. radu.capan spune:

    Ăsta e un articol prin care ne pregătim cititorii pentru când închidem sau pentru când vindem blogul CNet.ro, Jurgen? 😉

  2. jürgen.toth spune:

    Dacă ieşim la pensie şi nu ne ajung banii de pensie îl vindem. De închis nici vorbă! N-ai citit atent articolul… 😉


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *