Google… câteva semnalări


Un grup de angajaţi Google din Londra au (re)creat logoul Google folosind 884 de fotografii. S-au fotografiat în timp ce munceau, tot la 7 secunde, deci 5 ore jumătate au devenit un minut şi două zeci de secunde. Puteţi vedea rezultatul mai jos dar şi citi anunţul de pe blogul Google: A word is worth 884 pictures. Dacă vă întrebaţi, logoul reconstruit este cel nou. Acum o săptămână Google şi-a lansat noua faţă. Nu am scris nimic pentru că nu ne considerăm chiar un sit de ştiri, dar lansarea de săptămâna trecută a fost… mare. Schimbări mari şi – ah, inevitabil? – au apărut şi “trucurile” cum să aduci înapoi vechea faţă Google. Mi se pare la fel de deştept ca a te întoarce de la Firefox 3 la Firefox 2 :) .

După ce lumea s-a mai calmat interfaţa a început să fie apreciată. Personal o găsesc încă puţin cam colorată, dar practică, foarte practică. Iar dublura de meniuri pe care o comentează atâţia (adică şi sus, în bara ce începe din colţul stânga-sus, dar şi în stânga, lateral) sunt sigur că va fi corectată… dacă va fi cazul. O noutate chiar de ieri e introducerea statutului Unlisted (nelistat, ne-enumerat) la clipurile publicate pe YouTube. Vedeţi anunţul More Choice for Users: Unlisted Videos. Varianta Private de până acum era limitată la 25 de persoane… dar dacă vroiai să ai un clip de împărtăşit doar cu 30 de persoane? Acum pui pe Unlisted şi difuzezi linkul strict celor 30 (ce fac ei mai departe… e altă treabă).

Şi tot aşa aş putea-o ţine enumerând noutăţi recente. Una care mie care mi s-a părut importantă (pentru că e practică) e posibilitatea de a trage imagini în emailuri în GMail (Drag images into messages). Asta după ce recent am putut trage fişiere ataşate în GMail (Drag and drop attachments onto messages). Ştiţi ce se întâmplă? GMail seamănă tot mai mult a aplicaţie desktop! Acest nivel de interactivitate (şi puneţi-l singur într-o fereastră, eventual convertită ca webaplicaţie în Chrome sau în Firefox cu Prism) continuă să subţieze linia de demarcaţie între programe şi webaplicaţii. Şi ştiţi ce? Tot mai firavă va fi această linie! Alt anunţ, tot de ieri, A sneak peek at the Native Client SDK, ne arată cât de hotărât e Google să transforme Chrome-ul într-o platformă de aplicaţii. Filosofia e simplă (chiar dacă poate nu o explic eu aşa bine): petrecem mult timp în navigator, am sta şi mai mult în el dacă aplicaţiile locale nu ar rula mai rapid decât cele online… dar dacă aplicaţiile online vor rula local problema e (aproape) rezolvată. Vom putea avea astfel editoare de imagini, sau chiar video, care nu vor prelucra pe server “materialul” (timp de încărcare… timp de descărcare… ah, inutil) ci local! Următorul clip poate nu va spune prea mult la mulţi, dar pentru cine înţelege direcţia în care ne îndreptăm e bine de văzut.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (5 evaluări, media: 4,60 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *