Setările de confidenţialitate pe Facebook


Motivat de articolul lui Radu din ianuarie în care ne prezenta cum se importă un blog/feed în Facebook mi-am deschis şi eu la momentul respectiv un cont pe Facebook. Deşi dorinţa şi scopul iniţial (pur egoist J) de creare a contului FB a fost să îmi fac cunoscut micul meu site web şi să mai adun câţiva vizitatori în plus am rămas surprins de rezonanţa şi de urmările acestui pas. Partea plăcută a fost că am fost contactat de doi foşti colegi de studii din Austria, şi asta după 10 ani! (Dar la o adică: o căutare pe Google i-ar fi condus la acelaşi rezultat.) Din păcate plăcerea nu a durat mult, căci la un moment dat am fost invadat de cereri în … căs … "prietenie" din partea unor persoane pe care nu le cunosc şi de care nu am auzit niciodată. Nu vreau să le input sau le stric acestora elanul de a-şi face cât mai mulţi "prieteni" virtuali, însă este oare acesta scopul Facebook? Cum ajung eu cu doar un singur click să trimit mesaje nu numai la prietenii mei ci şi către prietenii acestora şi ai lor prieteni ş.a.m.d. fără a cunoaşte nici măcar 90% dintre aceştia? Oare mai sunt şi alţii care gândesc la fel? În fine, astfel am fost nevoit să mă ocup mai îndeaproape cu setările de confidenţialitate din Facebook.

imagine

Deşi pagina cu setările respective pare la prima vedere foarte clar structurată am avut nevoie de câteva zeci de minute până să citesc cu atenţie, să înţeleg şi să bifez după dorinţele mele toate opţiunile puse la dispoziţie. Apropo, permiteţi-mi o scurtă paranteză, ştiaţi că pagina cu explicaţiile despre politica de confidenţialitate a Facebook conţine mai multe cuvinte decât constituţia S.U.A.? Sau că sunt posibile 170 de opţiuni de securizare ale datelor private de pe Facebook? Mai multe astfel de date statistice puteţi citi în acest relativ recent material din NY Times. Să revenim acum la setările de confidenţialitate din Facebook. Modificarea acestora spre o mai bună securitate şi anonimitate a datelor personale poate lua mult timp şi costa ceva nervi. Probabil tocmai pe aceste două elemente mizează realizatorii. Iată însă că am dat de un mic serviciu care rezolvă problema noastră, a utilizatorilor interesaţi de securitatea datelor lor private, într-un mod foarte ingenios şi simplu, util mai ales firilor atehnice. Iar politica acestui serviciu se rezumă la două scurte citate: "we never see your Facebook data, we never share your personal information."

ReclaimPrivacy necesită următorii trei paşi în utilizarea sa:

  • trageţi bookmarkletul Scan for Privacy în lista dvs. de linkuri favorite;
  • autentificaţi-vă în contul dvs. Facebook, mergeţi la pagina cu setările de confidenţialitate amintită mai sus apoi accesaţi bookmarkletul tocmai instalat;
  • aplicaţia deschide o nouă fereastră (v. captura) şi scanează automat setările actuale, dacă vă indică un meniu roşu atunci e de rău, dar cu un singur click puteţi corecta opţiunile.

Facebook are din păcate o lungă istorie în încălcarea unor măsuri elementare de protecţie ale datelor personale ale utilizatorilor ceea ce atrage an de an critica unora, v. de exemplu site-ul de boicot QuitFacebookToday. Şi anul acesta fondatorul serviciului de socializare, Mark Zuckerberg, a fost nevoit să îşi ceară scuze şi să explice mici măsuri protective. Aceasta s-a întâmplat tocmai zilele trecute, de aceea vă invit să vizionaţi la final următorul videoclip cu Mark în acţiune: The Facebook Privacy Changes.

P. S.: În timpul redactării acestui material am fost notificat prin feedreader de apariţia unui nou articol despre securitatea Facebook, daţi click aici.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (5 evaluări, media: 4,80 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *