Inkscape: desenăm un bebeluş


Tocmai am citit că Google indexează mai nou şi fişierele SVG. Un câştig important pentru acest format open source. În cele ce urmează vom crea un SVG cu un bebeluş, folosind Inkscape. Ţinând cont că nu avem text, Google nu are ce indexa :) aşa că anunţul din deschidere a fost doar un pretext să intrăm în temă. Deci: să pornim de la o elipsă (un cerc puţin deformat) pe care îl transformăm în traseu (vedeţi articolele anterioare) şi îi adăugăm două noduri, de-a stânga şi de-a dreapta. De ce? Din ele vom trage ceva ca nişte urechi (mai ajustăm ca să arate cât mai bine). Şi avem deja baza de pornire.

imagine

Desenăm apoi trei cercuri. Unul plin cu alb, al doilea plin cu negru, iar al treilea tot plin cu alb, dar fără margine (de aceea nu se vede clar mai jos). După care le mutăm astfel încât să formeze un… ochi. Putem grupa cele trei cercuri şi apoi dubla pentru a avea doi ochi.

imagine

Dacă mai tragem cu creionul (pen) nişte arcuri ca mai jos, avem şi un năsuc şi o gură. Deja imaginea a prins viaţă!

imagine

Apropo de viaţă: să îi punem puţină roşeaţă în obraji. Faceţi două cercuri roşii, apoi la fiecare cerc puneţi la Neclaritate (Blur) valoarea 40, iar la Opacitate (Transparency) valoarea 60. În stânga cercul roşu e prelucrat, în dreapta e nativ.

imagine

Acum vine o operaţie specială, ce prinde foarte bine pentru mai orice umbre. Selectaţi captul şi dublaţi-l (Ctrl-D). Acum faceţi o elipsă care să treacă peste faţă, acoperind ceea ce am dori tăiat din faţă. Ţineţi pe Shift şi marcaţi capul (dublarea adică) şi noua elipsă. Ambele sunt marcate (ca mai jos, stânga)? Mergeţi în meniul Traseu (Path) şi alegeţi Diferenţă (Difference). Veţi obţine ceva ca mai jos, dreapta.

imagine

Acum eliminăm marginea la noul obiect şi îi schimbăm culoarea, să fie ceva mai închis. Dacă e cazul îl trimitem în spatele roşeţii din obraji. Reselectăm noul obiect şi apăsăm Ctrl+< de câteva ori, pentru reducerea dimensiunii, plus poate o săgeată la dreapta, scopul fiind să nu se suprapună peste marginea feţei. Repetăm procesul pe partea cealaltă (sau dublăm, rotim şi schimbăm culoarea la obiectul deja existent) dar cu o nuanţă mai deschisă. Vom obţine ceva ca mai jos (dacă vă miră nuanţele, da, am schimbat puţin, am făcut mai roză pielea; cu aşa nuanţă ar fi trebuit să încep, mea culpa).

imagine

Acum dăm un blur şi la aceste pete laterale, al căror scop e să dea impresia de tridimensionalitate a feţei (luminată din dreapta, unde e mai deschisă culoarea, în partea opusă, dreapta, fiind mai închisă). Am mai dublat capul încă o dată (a venit în prim plan) şi am eliminat culoarea de umplere (astfel negrul din margine acoperă şi ceea ce a apărut de la blur). În plus am mai pus nişte linii la ureche, precum şi trei fire de păr :) . Efectul de blur l-am aplicat şi la cercurile albe de pe pupilă. Deja arată simpatic bebeluşul, nu?

imagine

Parcă ochii sunt cam mici. I-am mărit. Am dublat elipsa captului şi părul, le-am grupat şi trimis în spate de tot. Puţin blur şi transparenţă şi avem deja imaginea gata. A mai rămas exportarea în format PNG, imaginea fiind pusă mai jos (la 600 pixeli, dar deja ştiţi că fiind grafică vectorială pot exporta chipul de bebeluş ş la 10.000 pixeli lăţime).

bebe-mic

Simpatic, nu? De fapt scopul materialului a fost să pună la lucru unele dintre noţiunile explicate în articolele anterioare, dar şi să introducă partea de lumini şi umbre, atât de necesară în Inkscape (program de grafică 2D) pentru a da impresia de 3D.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (1 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *