FeedBurner: noi opţiuni la trimiterea noutăţilor prin email


Când spun “noi” exagerez. Şi îmi cer deja scuze :) . În fapt nu aş fi descoperit aceste “noutăţi” dacă nu aş fi intrat acum câteva săptămâni pe FeedBurner pentru a  vedea ce se întâmplă cu feed-ul (un cititor mi-a semnalat probleme cu el). Atunci am constatat că au apărut nişte opţiuni noi, despre care citisem acum 1-2 ani când erau doar sugestii de implementat. E vorba de configurarea subiectului la adresele de email. După cum vedeţi mai jos, au apărut nişte “constructori” speciali: ${latestItemTitle} pentru titlul ultimului articol; ${n} pentru numărul total de articole (atenţie, articole noi, deci de la ultima expediţie); şi ${m} fiind ${n}-1 (util în formula ce o folosim noi, titlul ultimului articol plus celelalte ${m} articole.

imagine

Pentru cei luaţi ca din oală câteva explicaţii: FeedBurner e un serviciu achiziţionat cândva de Google. De atunci din păcate nu a evoluat decât cu paşi de melc, dar rămâne bun. Bun la ce? La managementul feed-urilor. În particular în acest articol m-am referit la trimiterea noutăţilor prin email. FeedBurner, activând Email Subscriptions din tabul Publicize, permite să oferi vizitatorilor sitului tău posibilitatea de a se abona prin email la RSS. Da, da, unii încă preferă această metodă. Şi atunci e treaba FeedBurner să consulte periodic feed-ul, şi, dacă sunt articole noi, să trimită zilnic câte un email celor înscrişi. Nu tu administrezi listele, şi nici expediţiile. Fără bătăi de cap deci. După cum se vede în captură, Email Subscriptions are patru subpuncte:

  • Subscription Management: de aici luaţi formularul sau linkul pentru înscriere, ce trebuie pus pe situl Dvs. Tot de aici vedeţi câţi abonaţi aveţi şi puteţi să îi ştergeţi pe unii (sau să daţi retrimiterea emailului de validare, la cei ce nu au răspuns la momentul potrivit).
  • Communication Preferences: puteţi stabili Dvs, în română, conţinutul emailului de validare, pe care persoana interesată îl primeşte după ce încearcă să se aboneze la RSS via email.
  • Email Branding: ce subiect să aibă emailurile (vezi mai sus)? o imagine ca logo? cu ce fonturi, ce culoare, ce mărime? puteţi alege Dvs!
  • Delivery Options: de exemplu la CNet.ro emailurile pleacă aproximativ la ora 13; se dau intervale orare şi Dvs alegeţi care vă convine.

Folosesc de ani de zile FeedBurner, inclusiv cu trimiterea prin email. Uneori mai sunt probleme, dar dincolo de ele e un serviciu foarte bun. Aştept ca pagina de înscriere să poată fi configurabilă (şi tradusă în română). În rest nu prea am ce reproşa. Nu că Google nu ar putea să dea mai mare atenţie serviciului acesta… Priviţi mai jos emailul pe care l-au primit astăzi cei ce ne urmăresc prin email. După cum vedeţi, subiectul include titlul ultimului articol şi câte altele mai sunt “noi”, adică nu au fost expediate ultima oară. Dacă vreţi să primiţi noutăţile de pe CNet.ro prin email mergeţi aici.

imagine


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (Neevaluat încă)
Loading...Loading...

3 comentarii

  1. gxg spune:

    Ti-as recomanda si optiunea PingShot din tab-ul Publicize pentru ca noile articole sa fie trimise aproape instantaneu la RSS reader-ele care suporta si ele optiunea asta – de exemplu in Google Reader. Am observat ca articolele cnet ajung uneori si cu o zi intarziere…

  2. Cristi spune:

    Mi-am activat si eu optiunea PingShot si mi-am schimbat optiunile la trimiterea noutatilor prin email. Va multumesc pt acest articol!

  3. iluzii spune:

    Am si eu asta, dar nu stiu cum sa trimit email cu noile actualizari ale site-ului.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *