Filtrare în foile de calcul din Google Docs


Nu e tocmai noutate, dar recent (23 martie – vezi anunţul oficial) Google Docs a introdus ceva elementar când vine vorba de foi de calcul: filtrarea rapidă a datelor. Şi în timp ce e departe de filtrarea oferită de exemplu de MS Excel, poate fi de mare ajutor când ai seturi maaari de date. Am căutat la repezeală un CSV cu localităţi pe web şi l-am importat în Google Docs, pentru a avea un “subiect” de teste. Pasul următor: activarea filtrării – aşa cum se vede din captura de mai jos avem un buton nou în dreapta de tot. Un click pe el şi lumea foaia de calcul se schimbă.

imagine

Pe modelul MS Excel, coloanele vor avea acum o săgeată în dreapta, ce permite definirea filtrelor. Pentru moment merge doar o filtrare gen: sunt valorile astea sau nu. Adică nu poţi face comparaţii sau criterii complexe – dar vor veni cândva şi ele. Dacă ai o listă de filme cu ratinguri, este acum banal să le vezi într-o secundă doar pe cele cu un anume rating. Dacă ai o foaie de calcul cu cheltuielile pe zile, poţi imediat să le filtrezi doar pe cele dintr-o anumită lună. Şi aşa mai departe. Cei care folosesc Google Docs vor aprecia noutatea, dar aşteptăm să se meargă mai departe. Pentru valori numerice ar fi esenţial ca filtrele să permită comparaţii, iar pentru cele text nişte filtrări după “începe cu asta” sau “conţine asta”.

imagine


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (2 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *