Bara în stânga şi indexarea în Google


Din ciclul “dacă tot mi s-a întâmplat poate se întâmplă şi altora” am să vă împărtăşesc o problemă rezolvabilă uşor, dar cu siguranţă nu şi pentru începători. Aşa că ei sunt publicul principal vizat. Am lucrat săptămâna trecută la un nou proiect, de a pune Noul Testament catolic pe web (plus cel ortodox, existent deja în multe locuri). Am folosit în design o bară laterală pe care am amplasat-o în stânga. Problema este că textul de acolo fiind primul – cum s-ar parcurge pagina de sus în jos, în cod – m-am trezit că Google dădea ca descriere la sit “scrieţi o trimitere (ex: Mt 3,2-4) şi daţi enter”. Eh! Inacceptabil.

imagine

Ce e de făcut în astfel de situaţii? Cea mai simplă soluţie este să te joci cu CSS-ul. Primul de sus în jos în cod scrii div-ul central, iar bara din stânga o scrii ulterior. Sau, dacă îţi permiţi, schimbi designul, punând bara din stânga în dreapta. Ei bine, în cazul meu, că tot aveam jQuery inserat în proiect, am pus în bara din stânga un div gol, pe care l-am completat cu textul cu pricina (“scrieţi… enter”) abia la sfârşitul paginii. După 1-2 zile, când Google a reluat indexarea, problema s-a rezolvat :) . Aşa că acum arată ca mai sus.

Şi… am terminat. Hai să mai spun că unii cred că există soluţia încadrării textului pe care nu ai dori să fie indexat între tagurile <!--googleoff: index--> şi <!--googleon: index>. Falsă speranţă! Acestea se aplică doar când ai serviciul Google de căutare pentru un intranet sau sit propriu (Google Search Appliance). Probabil nu vor fi niciodată astfel de taguri pentru simplul fapt că se poate abuza de aşa ceva. Din rea intenţie unii ar putea ascunde de Google părţile cu conţinut periculos, indecent, ilegal ş.a.m.d. Şi încă o precizare: una este să ascunzi de Google o pagină sau un sit (aşa ceva se poate, clar), şi alta e să ascunzi o parte de conţinut (există tehnici şi aici… dar e mai dificil… JavaScript, criptare, AJAX ş.a.).


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (1 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

4 comentarii

  1. razvan spune:

    Acel text care iti apare pe Google (60 de caractere daca imi aduc bine aminte) poate fi determinat cu metatag:
    Eu eticheta asta o folosesc.

  2. razvan spune:

    ..aaa banuiesc ca nu a trecut tagul in comentariu, meta description este tagul.

  3. radu.capan spune:

    După câte ştiu eu (de pe alte situri), şi după câte văd la mai multe situri ale mele, Google nu ţine cont de meta description. Chiar situl indicat are meta description de la început, dar ce apare în Google nu e de acolo ci primele cuvinte întâlnire în pagină.

  4. razvan_m spune:

    Pe ce am testat eu a mers cu description. Cand cauti un termen in site, atunci iti afiseaza cuvantul respectiv si ceva continut extras pe langa el in limita caracterelor ca sa iti arate o oarecare relevanta. Banuiesc ca stii pozitionarea metatagurilor in antetul documentului. Ce sa zic, mai incearca odata, daca faci modificari meta, baga un ping la Google sa reindexeze, sa nu astepti prea mult.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *