Cum scriem o aplicaţie HTML5 pentru Android (II)


Am avut prima parte iar acum mergem mai departe. Eclipse e deci instalat, cu tot cu pluginul ADT pentru Android? Perfect. Înseamnă că putem scrie aplicaţii pentru Android… presupunând că ştim Java (sunteţi ca mine cumva? ştiţi doar HTML, nu şi Java? vedem în a treia parte ce şi cum… pentru moment mai aşezăm nişte fundamente importante). Dacă veţi porni o aplicaţie nouă veţi avea imediat ecranul negru, pe care îl puteţi dota trăgând cu mouse-ul din componentele grupate în stânga (observaţi captura). Trageţi, configuraţi de la Properties (jos) şi mergem mai departe direct.

imagine

Observaţi în bara de instrumente al doilea buton verde, cu logoul Android într-un contur de telefon. Click acolo pentru a defini nişte dispozitive virtuale pentru teste. Evident, ele vor corespunde API-urilor instalate anterior: eu, repet, am mers pe 2.2, dar fiecare după nevoi. De la New se adaugă şi nu prea are sens să dau detalii căci procesul e intuitiv. Mai bine să vedem efectiv lansarea aplicaţiei “teribile” tocmai dezvoltată.

imagine

Sfatul meu ar fi ca fie dând click dreapta pe numele proiectului, să alegeţi Run As şi Run Configurations, fie din bara de instrumente, butonul verde gen play să daţi click pe săgetuţa în jos şi să alegeţi Run Configurations. Mergeţi în tabul Target şi alegeţi Manual. Merită dacă (şi doar dacă) doriţi să alternaţi testele pe mobil direct şi pe emulatorul pe mobil. Poate nu mereu aveţi mobilul pentru teste pe el şi atunci să puteţi comuta rapid. Cred că e o experienţă comună şi nu greşesc: rularea direct pe mobil e cea mai rapidă, în schimb cea pe emulatorul de device cu Android cere un tiiiiiimp de aşteptare până porneşte. Oricare variantă aţi alege-o veţi vedea ceva ca mai jos – în stânga e captura făcută de pe mobil direct, în dreapta e emulatorul de Android.

imagine

Şi uite aşa am realizat prima aplicaţie Android. Care nu face nimic. Mă rog, poţi selecta butoanele radio, poţi interacţiona cu interfaţa, dar nu face nimic pentru că nu am programat nimic. Cine doreşte, desigur poate trece la pasul doi, de programare. Dar noi într-un alt articol ne îndreptăm pe calea HTML5, probabil multora mai lejeră decât Java. Înainte să încheiem vine întrebarea: păi unde este aplicaţia? Trebuie să vă amintiţi unde aţi plasat iniţial proiectul, la creare, apoi să mergeţi în subfolderul bin unde veţi găsi un fişier cu extensia .apk. Aceasta e aplicaţia. Ca să o poată testa cineva, va trebui desigur să bifeze în telefon să accepte aplicaţii din surse nesigure (adică ce nu vin din Android Market).

imagine


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (2 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

2 comentarii

  1. Iulian spune:

    Abia astept partea 3!
    Multumim pentru asa articole interesante.

  2. radu.capan spune:

    Tocmai i-am dat drumul la al treilea. Cu placere.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *