Open Graph Protocol: ca recomandările pe Facebook să arate bine


Atunci când pui un link pe Facebook, Facebook-ul încearcă şi el cât poate mai bine să surprindă în câteva cuvinte o descriere a conţinutului, dar şi să ia o imagine sugestivă. Sunt sigur că aţi văzut linkuri puse pe Facebook în care de exemplu imaginea e irelevantă. Acest lucru pe mine m-a enervat cumplit ca webmaster. De dragul exemplului, nu al publicităţii, am să spun mai exact cu ce sit: Catholica.ro. Acolo, lângă conţinutul esenţial (ştirea) există în stânga o copertă de carte (reclamă) iar în dreapta imaginea asociată ştirii. Şi adesea sub ştire alte imagini. De câte ori nu am văzut semnalate ştiri de pe Catholica.ro cu o imagine aiurea asociată, căci aşa a ales Facebook.

imagine

Observaţi în captura de mai sus procesul cu un alt sit de care mă ocup. În primul rând descrierea e varză (apare codul HTML în loc de text simplu, şi nu ştiu de ce, voi investiga). Dar la imagini trebuie ales manual: observaţi că au fost găsite 3 imagini şi trebuie să alegi miniatura potrivită. Ei bine, dacă pagina are zeci de imagini, evident vor fi zeci de opţiuni pentru miniatură. Aşa păţeam când de exemplu doream să semnalez pe Facebook o colecţie foto de la The Big Picture. Dar lucrurile s-au schimbat recent. Dacă încercaţi să puneţi un link la un album de acolo va fi indicată o singură imagine, aşa după cum puteţi observa mai jos. Cum poţi să îi dictezi Facebook-ului ce imagine să foloseasc? ce text să folosească?

imagine

Răspunsul se poate ghici privind puţin în sursa cu pricina. Rămân la Boston.com, cu al său The Big Picture, şi ce vedem? Vedem explicaţia: e indicat specific de imagine să fie folosită, ce descriere, şi alte informaţii.

imagine

Uite aşa am ajuns, pe uşa din spate, la Open Graph Protocol. Dacă aveţi un sit cu articole des referite pe Facebook, merită cu vârf şi îndesat să acordaţi atenţie acestui protocol. El vă permite să controlaţi Dvs şi nu să lăsaţi nasul Facebook să miroase şi să aprecieze ce de unde să ia din pagină. Pentru leneşi (inclusiv pentru lenea mea de a traduce) fac copy & paste pentru a vedea care sunt meta-urile cu pricina care trebuie să apară în header-ul paginilor web. Din perspectiva mea importante sunt title, image şi description, dar uneori şi url şi altele pot fi importante. De la caz la caz.

  • og:title – The title of your object as it should appear within the graph, e.g., "The Rock".
  • og:type – The type of your object, e.g., "movie". See the complete list of supported types.
  • og:image – An image URL which should represent your object within the graph. The image must be at least 50px by 50px and have a maximum aspect ratio of 3:1. We support PNG, JPEG and GIF formats. You may include multiple og:image tags to associate multiple images with your page.
  • og:url – The canonical URL of your object that will be used as its permanent ID in the graph, e.g.,http://www.imdb.com/title/tt0117500/.
  • fb:app_id – A Facebook Platform application ID that administers this page.
  • og:site_name – A human-readable name for your site, e.g., "IMDb".
  • og:description – A one to two sentence description of your page.

Într-un alt articol o să vedem cum putem rezolva aceste meta-uri la un sit WordPress.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (Neevaluat încă)
Loading...Loading...

1 comentariu

  1. Eventual daca se poate rezolva cu un plugin pentru cei mai putin tehnici care nu se pricep sa editeze tema sau WordPress-ul. Multumesc.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *