Semnarea unei aplicaţii Android


Dacă faceţi o aplicaţie pentru Android şi o publicaţi pe situl propriu, e OK oricum o compilaţi. Dacă vreţi să ajungă în Android Market trebuie însă “semnată” cu o cheie privată. Explicaţii se găsesc în documentaţia Android la pagina Signing Your Applications. Dacă acolo explicaţiile par neclare, vă invit să vedem mai cu calm şi sper mai clar. În primul rând trebuie să daţi de keytool.exe pe calculatorul Dvs. La mine se găseşte pe calea C:\Program Files\Java\jdk1.7.0_01\bin, la Dvs evident putând fi în altă parte (în funcţie de versiunea instalată).

imagine

După ce aţi identificat calea, mergeţi cu cmd.exe… de fapt eu prefer Console din motivele expuse în respectivul articol. Nu uitaţi să lansaţi cu drepturi de administrator! Aţi navigat la directorul unde se găseşte keytool.exe? Atunci nu mai rămâne decât să daţi comanda keytool -genkey -v -keystore aplicatiamea.keystore -alias aplicamea -keyalg RSA -keysize 2048 -validity 10000, unde aplicatiamea.keystore şi aplicamea (pentru alias) le definiţi cum doriţi… dar să ţineţi minte cum! Într-o primă etapă se va cere parola pentru keystore, de două ori. Apoi vin nişte întrebări la care presupun că e bine să răspunzi valid. La final se cere o confirmare, aşa că la [no] răspundeţi cu yes. În ultima etapă vi se cere parola pentru alias. Atât… vor apărea pe ecran semne ciudate cu carul 😉 iar la final un mesaj de genul [Storing aplicatiamea.keystore], evident cu numele aşa cum l-aţi ales. Acum nu mai rămâne decât să păstraţi bine această cheie şi să o folosiţi pentru semnarea aplicaţiei Android (una pe aplicaţie).

Cum personal prefer să lucrez cu Eclipse cu pluginul ADT, am să prezint în acest caz semnarea aplicaţiei şi, atenţie, generarea cheii: yep, ceva mai simplu decât paşii de sus – mai simplu cel puţin pentru cei care nu sunt fanii comenzilor manuale. Totul porneşte din meniul File, apoi Export… În pasul imediat următor alegeţi – evident, nu? – Export Android Application. Urmează să alegeţi proiectul, din lista proiectelor definite în Eclipse. Pasul trei vă cere să folosiţi o cheie: să zicem că nu preferaţi paşii descrişi mai sus: Eclipse cu pluginul ADT face treaba! Alegem deci o locaţie (cu tot cu numele fişierului cheie) şi indicăm parola, tot de două ori.

imagine

Vine pasul cu alias, unde răspundem şi întrebărilor pomenite mai sus (înţeleg că la minim una trebuie răspuns). Ultimul pas ne cere să indicăm unde să se salveze fişierul APK. Atât! Astfel aplicaţia este compilată şi semnată cu cheia tocmai generată. Aplicaţia e gata să ajungă în Android Market. Cum? Vedem într-un alt articol.

imagine


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (2 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

1 comentariu

  1. Tiberiu spune:

    Salut!
    Sa zicem ca eu nu stiu sa fac un joc pentru Android si apelez la cineva de unde stiu eu ca e semnatura mea in acel joc pentru asta il si platesc sa fie complet al meu jocul…


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *