Android Market: de ce să publici acolo?


La începutul acestei luni am împărtăşit nu doar experienţa scrierii unei mici aplicaţii pentru Android, dar şi a publicării ei pe Android Market. Am rămas dator cu ceva: am spus că voi scrie despre motivaţia de a publica în Android Market. Faptul că trebuie să plăteşti 25usd pentru a intra acolo poate fi pentru unii descumpănitor, mai ales dacă doar vrei să faci teste. Poate vrei să îţi faci o idee dacă merită sau nu să explorezi această direcţie: 25usd pare cam mult. Să vedem totuşi pentru ce merită.

imagine

Se pot identifica mai multe motive. Unii spun că “normal să plăteşti ceva, doar îţi găzduiesc ei aplicaţia”. Adevărat. Fişierul APK, capturile grafice şi textele pentru descriere şi changelog sunt toate găzduite de Android Market, deci zero probleme pentru tine. Eu i-aş spune la acesta semi-motiv. Personal văd trei motive serioase, dar dacă cineva vede mai multe (sau mai puţine), rog să spună în comentarii. Deci… merită să dai 25usd pentru că:

  1. Aşa e cel mai bine pentru clienţii tăi.
    Dacă publici APK-ul pe situl tău, cei care vor să descarce aplicaţia trebuie
    • să ştie de situl tău (sau situl tău e mai faimos pentru un utilizator de Android decât Android Market???);
    • să îşi activeze pe telefon posibilitatea instalării de aplicaţii din surse “nesigure” – da, aşa spune Google la orice nu vine din Android Market şi aşa citesc utilizatorii, oricât de sigur ai fi tu de situl tău
  2. Aşa ai cea mai bună expunere.
    Avantaj Google când vine vorba de Android: pe orice telefon cu Android se găseşte instalat – natural – Android Market. Acolo se găsesc cele mai bune aplicaţii (inerent şi multe proaste). Spre Android Market sunt îndreptaţi mai toţi ochii. Dacă vrei ca de aplicaţia ta să afle cât mai mulţi oameni poţi pune reclame pe situl tău, poţi face reclamă pe alte situri, dar cel mai indicat e să fi prezent întâi în Android Market. Atenţie: nu spun exclusiv! Mai sunt şi alte pieţe potrivite, dar în Android Market şi apoi şi în alte locuri (chiar şi propriul tău sit).
  3. Aşa ai cele mai bune statistici.
    Dacă ai publicat pe Android Market atunci ai imediat acces la statistici foarte valoroase. Vedeţi captura de mai sus. Ele îmi spun că aplicaţia cu calendarul latin a fost instalată de 328 de ori… dar mai e activă pe 171 de smartphone-uri sau tablete, diferenţa în principiu dezinstalând-o. Mai bună “reţinere” a aplicaţiei o are calendarul bizantin: instalat de 74 de ori, în funcţiune pe 55 de telefoane. Şi statisticile nu se opresc aici…

Observaţi mai jos un grafic cu instalările pe zi. Ştiut că din cele 171 de smartphone-uri şi tablete cu Android, 60% sunt cu Android 2.3.3, si puţin peste 1% cu Android 4.0. Astfel un dezvoltator poate să îşi dea seama pentru care versiune de OS e mai bine să îşi “regleze” aplicaţia. Apoi mai ştiu că cele mai multe instalări sunt pe Samsung Galaxy S2 şi Samsung Galaxy S (de fapt Samsung Galaxy în diversele variaţii conduce, urmat de LG Optimus). Ce mai îmi spun graficele din statistici? Inclusiv ţările: 77% de instalări vin din România, dar aplicaţia merge acum şi pe 5 telefoane din Germania, pe 3 din Spania sau pe 1 din Kenya (vă miraţi? eu nu… sunt misionari români de rit romano-catolic acolo… foarte probabil ei au descărcat calendarul). Tot Android Market îmi spune dacă aplicaţia mi-a generat erori şi ce fel de erori. Ce mai: sunt informaţii foarte valoroase, chiar şi pentru un dezvoltator începător.

imagine

Concluzia mea: nu o fi 25usd o nimica toată, dar merită.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (3 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

1 comentariu

  1. Raimi spune:

    Momentan ala cu LG Optimus sunt eu (si probabil nu numai). :)


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *