Safego: protecţie anti-scam pentru tine şi pentru prieteni


Unul dintre lucrurile regretabile pe Facebook este că dacă vreun prieten de-al tău cade într-o capcană urmând linkuri anume, te poţi trezi şi pe peretele tău cu surprize. De câte ori nu ne-am trezit cu “Oh, my God, you have to see this!” şi o imagine care incită, sexual sau nu. Recent capcana a îmbiat spre un smartphone: "Orange România îţi dă şansa să câştigi un Samsung Galaxy II, trebuie doar să dai Like + Share. Succes!" Sună bine, nu?, cu un click să îţi asiguri şansa pentru un Samsung Galaxy II. Doar că e… ţeapă!

imagine

Citez dintr-un material difuzat – acum două zile – de compania românească Bitdefender: “Odată ce au dat Like, victimele s-au abonat, practic, la pagina respectivă, astfel încât vor primi în NewsFeed conţinutul postat pe aceasta, inclusiv link-uri periculoase. Pe de altă parte, cei care au dat Like pozei, ajuta indirect la popularizarea paginii escrocheriei. Actualmente sunt peste 12.000 de like-uri şi tot atâtea Share-uri pe o poză şi 10.000 de like-uri şi tot atâtea Share-uri pe o altă imagine a premiului. Şi mai îngrijorător este faptul că primul post pe pagina conţine un link către un torent, lucru care ridică foarte multe semne de întrebare. Deocamdată, linkul nu duce nicăieri, însă nu este exclus ca torentul să constituie canal de răspândire al unei ameninţări informatice mult mai periculoase, iar această iniţiativă să fie de fapt o acţiune de colectare de date, adică de persoane care să amplifice retransmiterea ulterioară.”

“Mecanismul de răspândire al acestei escrocherii este foarte eficient, fiind bazat pe diseminarea benevola a malware-ului. Există două căi prin care utilizatorii pot cădea în cursă: fie le apare pe Perete sau în Fluxul de Ştiri un mesaj care promovează concursul, fie în Fluxul lor de ştiri apare un mesaj postat de un prieten, însoţit o poză a premiului şi instrucţiunile de participare. Pentru a intra în concurs, e nevoie de un Like şi de un Share. În funcţie de calea prin care ajung să ‘intre’ în schemă, utilizatorii sunt invitaţi să întreprindă două acţiuni, al căror scop real este să amplifice propagarea escrocheriei. Mai întâi accesează pagina concursului, căreia trebuie să-i dea Like, după care trebuie să între în secţiunea Photos unde li se cere să dea un nou Like şi să partajeze fotografia premiului.”

Ce e de făcut? Desigur, internauţii mai cu experienţă “miros” ofertele acestea şi îşi dau seama că e ceva suspect, dar mulţi se păcălesc totuşi. Bitdefender are un produs, pe numele lui Safego, care funcţionează pentru Facebook (vezi aplicaţia), dar şi Twitter (vezi aici). Personal nu am testat-o, dar sunt sigur că mulţi ar avea nevoie de ea. Dacă aţi păţit-o, sau vă temeţi că o veţi păţi, instalaţi aplicaţia (nu e un program, de instalat în stilul clasic, ci cere nişte permisiuni web) şi veţi fi mai siguri. Citez: “Folosind tehnologii de scanare in the cloud, Bitdefender Safego îți protejează contul tău de tot felul de probleme: scamuri, spam, malware și expunerea datelor private. Dar, cel mai important, Safego îți menține prietenii în siguranță și aproape.”


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (4 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *