Google Actualităţi (Currents) pentru toţi


Nu ştiu câţi vă mai amintiţi de Google Currents, un proiect lansat de Google în decembrie trecut, când l-am şi prezentat. Deşi era limitat la SUA, evident că APK-ul a “transpirat” pe web şi l-am testat: mi-a plăcut, dar era cu diverse “hibe”, printre care de exemplu deranjant era că lectura pe ecrane mici era împărţită defectuos. Ei bine, iată că lunile au trecut, produsul a fost perfecţionat şi acum e liber pentru toţi. Intraţi în Google Play şi căutaţi Google Currents, care după instalare îşi va spune simplu (Google) Actualităţi. Iar restul seamănă cu ce povesteam în decembrie, doar că sunt multe îmbunătăţiri.

imagine

Dar eu voi porni de la “producătorul” pentru Google Actualităţi. Să fie clar: oricine îşi poate adăuga orice sit, dacă îi ştie fluxul RSS (căutaţi iconiţa portocalie). Există însă şi o variantă de scriere mai puţin tehnică, ce presupune crearea unei “ediţii”, să zicem a unui “ziar” din blogul Dvs. Pentru aceasta se porneşte desigur de la numele sitului, dar poate veţi dori să indicaţi manual feed-ul (mai ales dacă, de exemplu, îl oferiţi prin FeedBurner). Observaţi captura de mai sus: treceţi printr-o serie de paşi (mulţi opţionali) pentru a vă configura “ediţia”. La final publicaţi. Se va regăsi “ediţia” Dvs în catalogul Google Actualităţi? Nu. Adică nu imediat: după ce veţi avea 200 de abonaţi atunci veţi putea fi regăsit din catalog, sau chiar promovat de Google!

Pregătirea unei “ediţii” are evident câteva avantaje, punându-vă în control asupra unor aspecte. Dar reţineţi că şi fără ediţie situl Dvs (sau dacă sunteţi un cititor, nu un webmaster, orice sit cu RSS) poate fi citit cu Google Actualităţi. Mi se pare extraordinar acest fapt: aşa poţi citi mai lejer şi situri care nu sunt pregătite pentru mobile! Poate pe unii webmasteri chiar îi va lenevi acest fapt: “lasă, cine vrea să mă citească de pe mobil să îşi pună Google Actualităţi şi gata”. Ei bine, Google Actualităţi “papă” vreo 7-8MB, deci nu se vor înghesui toţi să şi-l instaleze, în special – evident – cei cu memorie redusă la smartphone. Pe de altă parte, webmasterul care îşi face “ediţie” din propriul sit, va găsi un link (secţiunea Publish, evident după publicare, 3. Publish, sub textul currents users can find your edition by visiting this link şi e dat linkul) de promovare. De exemplu pentru CNet.ro este http://www.google.com/producer/editions/CAoww5bgAQ/cnetro. L-am scurtat la http://goo.gl/0zF8f. Deschis pe smartphone, imediat eşti întrebat (vezi prima captură de mai jos) dacă nu vrei să foloseşti Google Actualităţi. Mai vine o confirmare de abonare şi gata: ai situl afişat frumos.

imagine

Pun două capturi cu smartphone-ul meu ţinut în modul peisaj (landscape), pentru a exemplifica afişarea articolelor: evident, pe un ecran mic nu e cea mai bună idee folosirea a două coloane, dar în modul portret e o singură coloană. Articolul e paginat automat, ca şi cum ar fi un ziar tipărit, şi treci la pagina următoare… şi aşa chiar şi la articolul anterior… Dar dacă treceţi prin Google Producer puteţi vedea cum arată şi pe o tabletă: mult mai bine. Nu am tabletă, deci nu ştiu personal, dar aşa aş aprecia.

imagine imagine

Mai multe se pot spune, dar va descoperi fiecare după interes (de producător sau consumator). Cert e că Google Actualităţi vine cu un mod plăcut ochiului de a lectura situri, fie ele şi neadaptate pentru universul mobilelor, cu facilităţi importante, de la traducere la sincronizare şi salvare offline. Ah, să nu uit: data trecută spuneam că nu ştiu cum se şterge o ediţie din cele cu care vine prepopulată aplicaţia. E simplu: apăsaţi pe iconiţa unei ediţii puţin mai mult (mai mult decât pentru a o deschide) şi veţi vedea un mic meniu inclusiv cu opţiunea de ştergere.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (1 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *