Office Tabs pune taburi în MS Office


Nu ştiu câţi îşi mai amintesc articolul din 2009 intitulat Uau: taburi pentru documente în MS Office. Personal, m-am obişnuit ca în locul taburilor în MS Office să mă folosesc de preview-urile ce apar când ţin mouse-ul deasupra iconiţei din bara de aplicaţii… sau pur şi simplu să comut cu Alt-Tab. Şi totuşi, sunt sigur că unii preferă interfaţa cu taburi (ca la Chrome, Firefox, Notepad++ şi alte programe), având toate fişierele deschise sub ochi. Atunci cu Ctrl-Tab te poţi plimba printre ele, şi doar printre ele (nu ca la Alt-Tab printre toate aplicaţiile deschise).

imagine

Jurgen mi-a semnalat o alternativă la programul amintit acum câţiva ani. E vorba de Office Tabs, care se instalează rapid şi funcţionează imediat pentru MS Word, MS Excel şi MS PowerPoint. De ce nu şi în MS Publisher şi altele? Ei bine, pentru celelalte aplicaţii trebuie versiunea comercială. De fapt între versiunea gratuită şi cea comercială există mai multe diferenţe – semnificative – şi cel mai bine le vedeţi în tabelul comparativ. Observaţi meniul contextual la taburi: unele opţiuni sunt cu steluţă – acelea sunt active doar în versiunea comercială. Parcă ar fi fost mai bine să lipsească de tot, căci altfel e o formă de repetiţie obositoare “sâc, sâc, facilităţile acestea nu le ai”. Însă pentru cei care vor taburi şi nimic mai mult, versiunea gratuită îşi atinge obiectivul. Încercaţi… poate o să vă placă.

PS: Era să uit de fereastra de configurare pentru taburile în Excel, Word şi PowerPoint.

imagine


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (4 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *