Autentificare în doi paşi pentru Dropbox


Acum îmi dau seama că nu am scris un material despre autentificarea în doi paşi pentru GMail… dar am câteva conturi securizate astfel. Care e câştigul? Chiar dacă cineva mi-ar afla parola, tot ar avea nevoie de un cod de securitate pe care îl generează o aplicaţie ce o am pe telefonul mobil. Acest “strat” (layer) secund de securitate a început să fie adoptat de tot mai multe webaplicaţii, evident de cele care păstrează informaţii valoroase, aşa că nu ne miră că şi Dropbox a făcut pasul. Anunţul oficial se găseşte aici, dar totul porneşte de aici, presupunând că v-aţi identificat online.

imagine

În respectiva pagină derulaţi în jos până la Two-step verification şi daţi click pe Change (ar trebui să aveţi Disabled acum, dar noi dorim să fie Enabled). Se va afişa un set de paşi (gen wizard) care începe ca în captura de mai sus. În pasul vizibil mai jos eu am optat pentru aplicaţia mobilă pentru că am deja instalată aplicaţia ce îmi oferă codul pentru dubla-verificare la GMail. Cum pot folosi aceeaşi aplicaţie, de ce să nu merg pe această cale? Am avut apoi un cod QR de scanat, ce a permis adăugarea contului pentru Dropbox în Google Authenticator. Evident am văzut un cod de şase caractere (se tot schimbă la 60 de secunde) ce a validat procesul.

imagine

La final de tot am primit un cod de 16 caractere pe care l-am salvat bine: el e de folos dacă pierd telefonul, căci doar cu el pot dezactiva verificarea online în doi paşi. Sper să nu mi se întâmple aşa ceva :). Şi atunci însă, un hacker nu va putea accesa fişierele din Dropbox decât dacă îmi ştie parola. Dacă are şi parola, şi telefonul… adio. Despre scenariul cu telefonul pierdut, citiţi mai multe informaţii aici. Personal găsesc fericită introducerea acestei măsuri de securitate. Începem să avem in the cloud informaţii prea importante ca să le lăsăm protejate doar de o parolă, fie ea cât de puternică.

imagine


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (1 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *