Photivo: manipulări avansate pe imagini


Să fie clar: Photivo nu este genul de program care să atragă utilizatorii de rând. Aş spune că publicul pentru acest program e format din fotografii profesionişti şi oricine lucrează cu imagini şi doreşte să le îmbunătăţească sau să le prelucreze în diverse scopuri. Nu e nici gen IrfanView, nici gen Photoshop, ci un program care oferă o gamă foarte-foarte tehnică de filtre şi efecte. Evident că unele le pricepe şi bunica, precum cele pentru reglarea luminozităţii sau contrastului.

imagine

Cele mai multe opţiuni nu se lasă însă uşor înţelese din nume. Desigur, puteţi experimenta şi poate să găsiţi nişte efecte extraordinare, dar adevăratele minuni vor ieşi din mâinile profesioniştilor. Iată un copy & paste cu ce ştie face:

  • 16-bit internal processing, color managed with LCMS2.

  • Gimp workflow integration (import and export)

  • Works with RAWs and Bitmaps (8 bit bitmaps are transformed and processed with 16 bit, which usually gives better results).

  • CA correction, Green equilibration, line denoise, badpixel reduction, wavelet denoise, median filters on RAW data.

  • Perspective correction (tilt and turn), distorsion and geometry (also defish) correction

  • Demosaicing: Bilinear, VNG, VNG4, PPG, AHD, DCB, mod. AHD, VCD, LMMSE, AMaZE (needs work!).

  • RGB, R, G, B, L*, a*, b*, Texture, Detail, Denoise, Hue, Saturation, L* by Hue, Base curve.

  • Tonemapping (Reinhard 05 (RGB Brighten), Fattal et al. (Dynamic range compress)).

  • Several local contrast filters (HiRaLoAm (Local contrast), texture contrast, local contrast stretch).

  • Sharpen (Edge avoiding wavlets, USM, Highpass, Inverse diffusion, Wiener filter, Gradient sharpen).

  • Denoise, seperately on Luminance and Color (Edge avoiding wavelets, GreyCStoration, Wavelet, Masked bilateral, Pyramid) and via a hue or luminance sensitive denoise curve.

  • Adaptive saturation.

  • Film grain simulation.

  • Black and white conversion.

  • (Split) Toning.

  • Cross processing.

  • Gradual overlay (like Cokin(R) GND filters).

  • Vignetting.

  • Softglow / Orton.

  • Texture overlay (external texture)

  • Fake tilt/shift, toy effect


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (6 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *