MailChimp şi Mandrill


După ce mi-am băgat bine mâinile în API-ul MailChimp am ajuns la concluzia (uf), că nu aceea era soluţia pentru ce doream eu. Doar că răspunsul a venit de la aceeaşi companie, prin serviciul Mandrill. Nu ştiţi care cu ce se mănâncă? Haideţi să vedem puţin pe scurt. Nu de alta, dar dacă tot am trecut prin această experienţă poate va fi utilă şi altora. MailChimp este un serviciu extraordinar din mai multe perspective: extraordinar de util, extraordinar de bine gândit, extraordinar de prietenos ş.a.m.d. Se adresează celor care doresc să trimită regulat scrisori (newsletters) către un anumit public (abonaţi).

imagine

Partea bună este că MailChimp te lasă să trimiţi până la 12.000 de emailuri lunar. Cândva – în următoarele luni – am să migrez pe MailChimp un serviciu unde am câteva sute de abonaţi, dar va trebui să aleg planurile contra cost pentru că am mult peste 12.000 de emailuri de trimis pe lună – undeva pe la dublu. Sunt însă situri unde planul gratuit e suficient. De exemplu la o listă cu 300 de abonaţi puteţi să trimiteţi chiar şi zilnic emailuri! Sau poate aveţi un sit unde trimiteţi săptămânal noutăţile: puteţi avea până la 2.000 de abonaţi (acesta e pragul maxim la planul gratuit) fără probleme. MailChimp are o interfaţă foarte-foarte prietenoasă, care permite firilor atehnice să construiască un email, un formular de abonare, să trimită “scrisorici” abonaţilor când doreşte… În acelaşi timp MailChimp este şi pentru cei foarte avansaţi, cu un API puternic, dar şi cu statistici care sunt nu utile ci necesare celor care conduc anumite campanii prin email (afli câte au ajuns la destinaţie, câte au fost citite ş.a.).

Ce mai: MailChimp e tare şi merită nişte articole. Dar are limitele lui: se adresează doar pentru expediţii bulk, în serie, sau cum doriţi să le spuneţi. Dacă aveţi un magazin online, nu puteţi folosi MailChimp pentru a trimite emailuri cu comenzile, cu informaţiile de logare, oricare altele ce merg individual. Nu. MailChimp este doar pentru expediţii în grup, la un număr de n abonaţi. Dacă faceţi altfel, încălcaţi termenii de utilizare şi contul vă poate fi închis. În schimb da, puteţi folosi MailChimp ca să trimiteţi cu o anumită frecvenţă clienţilor magazinului o listă de noutăţi (v-aţi prins: e vorba de un acelaşi email trimis la mai mulţi deodată).

MailChimp defineşte ca “email tranzacţional” orice email nu este trimis în grup (mare). Şi pentru ca să nu îi lase cu buzele umflate pe cei care doresc aşa ceva, a creat Mandrill. Şi aici avem gratuit 12.000 de emailuri lunar, pentru mai mult trebuind să plătim. Evident că şi Mandrill are un API, care e tot puternic, dar în sine tot serviciul e mai orientat spre spirite tehnice. Dacă la MailChimp avem o interfaţă de compus emailuri, cu template-uri, butoane de inserat imagini şi text şi alte instrumente ajutătoare, la Mandrill cheia e API-ul.

imagine

De ce ai folosi MailChimp/Mandrill şi nu propriul tău sit? Depinde de volumul de emailuri pe care îl trimiţi. Majoritatea serviciilor de hosting în regim share îţi permit câteva zeci de emailuri pe oră, poate 2-3 sute (depinde, verificaţi). Pentru nevoi mai serioase (sute de abonaţi, multe expediţii) nu mai poţi folosi serverul unde eşti cazat. În plus, folosind MailChimp/Mandrill munca expediţiilor cade pe o firmă specializată pe aşa ceva, cu zeci de servere în toată lumea, cu credibilitate în expediţii. Aşa că… dacă în proiectele Dvs folosiţi intens trimiterea de emailuri, gândiţi-vă la aceste două soluţii. Eu am să scriu ceva despre Mandrill, pe care îl folosesc la un proiect, şi mai încolo şi despre MailChimp. Dar pe moment mă opresc.


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (5 evaluări, media: 4,60 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *