Mandrill: câteva lucruri bine de ştiut


Am văzut în ultimele articole ce e MailChimp şi Mandrill şi iute-iute cum se trimite un email, din PHP, cu Mandrill. Acum ar fi cazul să lămurim câteva concepte esenţiale, care evident bat la ochi de cum ne logăm. După cum observaţi mai jos, în banda stângă sunt câteva indicaţii importante. De exemplu că folosesc planul gratuit şi drept urmare am voie să trimit maxim 12.000 de emailuri lunar. Deja 191 am trimis, deci pot şti câte mai am. Urmează o indicaţie despre limita de emailuri pe oră… hopa… da, există aşa ceva.

imagine

Şi când veţi începe limita va fi mult mai jos. Nu mai reţin exact, dar parcă la 30-40 de emailuri într-o oră. Partea bună este că cu cât folosiţi mai intens Mandrill, cu atât limita va creşte. Partea şi mai bună este că un email trimis dincolo de această limită este pus în coadă şi va fi expediat în următoarea oră, deci nu se pierde. Desigur, dacă din prima vreţi să trimiteţi o mie de emailuri, nu o să vă placă limitarea. De reţinut că şi cu plan comercial există această regulă, pentru că ea e gândită pentru a împiedica spam-ul. Pentru că… deja aţi observat… mai jos vine reputaţia. Mai întâi va fi “nestabilită”, desigur. Dacă emailurile ajung la destinaţie şi lumea nu vă reportează că spamaţi atunci veţi avea o reputaţie bună şi limita pe oră va creşte treptat. În fine, ca să terminăm banda din stânga, mai vedeţi şi raportul de expediţii reuşite. La mine apare 99% pentru că am făcut nişte teste trimiţând la adrese de email inexistente. Expediţia a eşuat – normal!!! – şi de aici 99%. Nu exageraţi cu testele intenţionat eşuate, pentru că vă vor afecta reputaţia.

imagine

În captura de mai sus se poate observa că Madrill îţi permite să afli cum merge cu trimisul de emailuri: în vânt sau e util? Mă refer la faptul că poţi vedea dacă destinatarii deschid emailurile sau nu (chiar şi de câte ori). Această facilitate foloseşte desigur o imagine ascunsă (transparentă) în emailul HTML, deci statisticile ar putea să fie afectate de cei care nu permit afişarea imaginilor în emailuri. Dacă aveţi linkuri în email, ele pot fi de asemenea urmărite, ca să ştiţi câte au fost deschise.

În fine, cred că ar fi bine să ştiţi şi despre limitările la capitolul fişiere ataşate. Detalii aici. Pe scurt: cu imagini, fişiere audio şi video, PDF şi text (inclusiv HTML) merge, cu fişiere executabile, ba chiar şi cu fişiere Office (???) nu merge. Pur şi simplu le ignoră. Şi încă un lucru: nici imagini inline nu suportă. Dar pe de altă parte Mandrill e gândit pentru transactional emails, iar acest concept nu solicită neapărat imagini inline sau ataşări de fişiere prea speciale (un PDF pentru o factură va merge).


Apreciază articolul:

1 stea2 stea3 stea4 stea5 stea (4 evaluări, media: 5,00 din 5)
Loading...Loading...

0 comentarii


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *